batteri levetid
Fra : 120100700

Dato : 27-06-02 07:58

hi gruppe
Jeg købte i starten af året et sæt
Logitech Cordless Desktop Optical (det sorte) mus og tastatur. Problemet er
at jeg syntes musen ligefrem æder mine batterier. Logitech skriver at jeg
bør regne med en batteri levetid på musen på 2 -3 måneder.
I mit tilfælde er der snare tale om 2-3 uger.
Jeg ved godt at det kommer an på hvor længe pc'er er tændt. men jeg er altså
normalt på arbejde om dagen.
Forøvrigt virker det på mig som musen aldrig er slukket, selv når pc'en er
slukket er der "rødt lys" i musen.
Jeg har naturligvis været igennem opsætningen og hjælp, men kan intet finde
om emnet.
Spørgsmålet er nu:
Er jeg den eneste med dette problem, og er der noget jeg har overset ??
Batterierne i tastaturet er stadig "de oprindelige".

mvh
120100700

Fra : 120100700

Dato : 27-06-02 08:02

Ja! - jeg ved det, pil batterierne ud. Men det ka' sgu da ikke være meningen
vel.

mvh
120100700

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-02 19:30

Jeg kører ca. 2-3 uger pr. batteriskift ... sidst holdt batterierne kun en
uge men der havde jeg altså også spillet en del RTC Wolfenstein og det
dræner altså også godt på batterierne :)

BTW: Jeg bruger genopladelige batterier - 4 stk. for 49,- i Netto. De kan
vist oplades 1000 gange før de taber pusten.

/Markus

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 08:24

120100700 skrev:

> Logitech skriver at jeg bør regne med en batteri levetid på musen
> på 2 -3 måneder. I mit tilfælde er der snare tale om 2-3 uger.

Det er også tilfældet her med samme mus og tastatur som dig.

> Forøvrigt virker det på mig som musen aldrig er slukket, selv når
> pc'en er slukket er der "rødt lys" i musen.

Musen har 4 forskellige niveauer.
Se evt. følgende artikel: http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm
The mouse has four power modes - full-on, and three pulsed modes, in
the lowest powered of which the whole system draws close to no current.
From three volts, waggling the mouse around and clicking buttons like
crazy draws something like 40mA. More normal use draws about 30mA. In
this full-on mode the LED's flashing 1500 times per second, which is
the same rate used by other optical mouses. It looks as if it's
constantly on.

Har du overvejet at købe nogle genopladelige batterier og en lader?
Det er hurtigt tjent hjem.

Madsen.

Fra : 120100700

Dato : 27-06-02 09:04

Ja! - det det kunne godt være en løsning.
Men jeg syntes alligevel det er lidt "snyd" at reklamerer med 2-3 måneders
batteri levetid, hvis ingen kan opnå dette ved "normalt" forbrug.

120100700

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 09:12

120100700 skrev:

> Men jeg syntes alligevel det er lidt "snyd" at reklamerer med 2-3
> måneders batteri levetid, hvis ingen kan opnå dette ved "normalt"
> forbrug.

Det har du ret i, men hvor mange rekvalmer ser du som overholder det
de lover?

Jeg bruger min mus _meget_ hver dag og jeg vil skyde på at jeg skifter
batterier hver 2. eller 3. uge. Batterierne i tastaturet derimod er kun
blevet skiftet en enkelt gang på den tid jeg har haft sættet, som vel
drejer sig om års tid, vil jeg tro.
Jeg har 4 NiMH genopladelige batterier hvor de to af dem altid er klar
i laderen.

Madsen.