Textfelt igen...
Fra : Peter Nielsen

Dato : 26-06-02 23:34

Hovsa.. kom til at trykke CTRL + enter... sorry for spam :(

hva jeg ville skrive var:

hejsa.. Jeg er totalt nubi til javascript...

Har den har select box.. og når dens value er andet end "other" så skal den
disable et textfelt og samtidig sætte en value i den...

Sådan her så mit script ud:

<script>
function tjek () {
if (document.form.teamtjek.value == "other") {
document.form.team1.disabled = false;
}
else
{
document.form.team1.value = document.form.teamtjek.value
document.form.team1.disabled = true;
}
}
</script>

Indtil videre virker det lidt... Den skriver bare ik det rigtige i
textfeltet.. den skriver bare " undefined" og ikke det den skal... nogen der
kan hjælpe ?! :)

/Peter Nielsen

Fra : Jimmi Storgaard

Dato : 27-06-02 08:45

Jeg kan umiddelbart ikke se, hvad der skulle være galt med scriptet. Det
eneste jeg lige kan sætte en finger på er, at du vist har kaldt din form for
"form". Man skal helst undgå at bruge prædefinerede ord i sin navngivning.
Kald formen istedet for "teamform" eller lignende.

Jeg tror bare ikke det løser problemet. Måske kunne du vise os HTML-delen,
som formen er i (og kalder "tjek()"), måske ligger der noget dér og driller.

--
/Jimmi

Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-06-02 10:01

Jamen det ka du da :) Og ja.. har kaldt min form for "form"

<select name="teamtjek" class="login" onchange="tjek()" onKeyUp="tjek()"
onKeyPress="tjek()">
<option value="other">Other</option>
<option value="CIA TDM">CIA TDM</option>
</select>
&nbsp;&nbsp;
If other team: <input type="text" name="team1" value="" class="login">

Fra : Jimmi Storgaard

Dato : 27-06-02 10:37

Hos mig (i IE6) skriver den "CIA TDM" i feltet ved siden af og det er vel
godt nok !?

Hvilken browser bruger du ? Det kan være, at du alliegevel skal prøve at
ændre formnavnet. Du kan evt. lige teste først med denne html-side:

<head>
<script>
function tjek () {
alert(document.teamform.teamtjek.value);
if (document.teamform.teamtjek.value == "other") {
document.teamform.team1.disabled = false;
}
else
{
document.teamform.team1.value = document.teamform.teamtjek.value
document.teamform.team1.disabled = true;
}
}
</script>
</head>
<form name="teamform">
</form>

--
/Jimmi

Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-06-02 12:05

Ja det var da sært... der virker det jo... og jeg prøvede at copy/paste
det.. og det meldte stadig fejl.. så prøvede jeg igen.. og så virkede det...

Fra : Jimmi Storgaard

Dato : 27-06-02 17:03

Det er muligvis browseren, som har husket noget af den gamle kode. Det kan
drille temmeligt meget nogen gange.

--
/Jimmi