Handicapbil
Fra : Morten Lund

Dato : 26-06-02 21:33

Hejsa

Min mor har fået konstareret amyotrofisk lateral sklerose, en sygdom der på
sigt vil gøre hende lam. Allerede nu er hun stærkt medtaget.

Nu ligger landet sådan, at hun jo gerne vil ud og se noget. Og så er
spørgsmålet:

Hvor meget kan man få i tilskud til en handicapvenlig bil med lift? Jeg har
hørt om alt fra at man kan få bilen gratis, til at man skal betale hele
bilens pris minus det ekstraudstyr, der gør den handicapvenlig.

Jeg håber nogen af jer kender svaret.

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 26-06-02 22:33

"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har
> hørt om alt fra at man kan få bilen gratis,

Ja - man skal høre meget før .. Men gratis er det nu ikke

> til at man skal betale hele
> bilens pris minus det ekstraudstyr, der gør den handicapvenlig.
>
> Jeg håber nogen af jer kender svaret.

Jeg prøver: Der bevilges (efter ansøgning/indstilling gennem kommunen,
og såfremt amtet bevilger) et rentefrit lån på 125.000, hvoraf halvdelen
skal afdrages over 6 år. Er der behov for en større bil, f.eks.
kassevogn, bevilges et rente- og afdragsfrit lån på bilens pris minus de
125.000. Den nødvendige indretning inkl. automatgear betales af amtet
eller staten.

I skal henvende jer til kommunen, for det er som sagt dem, der skal lave
indstillingen til amtet. Det er vigtigt, at der findes den bedst egnede
bil, og der tages i betragtning at sygdommen er progredierende. Der skal
være et kørselsbehov af et vist omfang, især hvis det er en såkaldt
trivlselsbil.

Prøv at se på www.handiinfo.dk hvor Lotte udførligt behandler emnet.

--
Ulla & Karl Ejnar
karl.ejnarNO@SPAMemail.dk

Fra : lars mjaaland

Dato : 22-08-02 15:46

på Fyn i ørbæk er det sådan at du slipper for at betale afgiften på
bilen hvilket er 180%
og så låner komunen dig pængerne rentefrit (ikke dårlig alt i alt)
Lars