Interrupts
Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-02-01 16:43

Hej !

Jeg læste i en tråd her, at man for at aflæse keyboardets input skulle
overloade interrupt 15h.......

Nu går mit spørgsmål så på, hvordan registrerer jeg / bruger jeg en
interrupt funktion ?

f.eks.

// PSEUDO-kode.........
interrupt keyboardinput()
{
if (er_ascii_input())
gem_ascii_kode_i_buffer;
else
gem_anden_kode_som_ny_slags_ascii_i_buffer();
}

Hvordan registrerer jeg sådan en funktion til interrupt 15h ? og hvad skal
funktionen returnere ? min kompiler brokker sig ( TC++ 3.0 - dos )...

Scancodes :

Har i noget info om dem ? format ? så noget om at det syvne bit angav state,
altså sluppen eller nede........

Til sidst, hvilket interrupt ligger musen på ? flyt / tryk ? og igen format
af scancode ? ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Morten Boysen

Dato : 12-02-01 23:01

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
> [...]
skulle
> overloade interrupt 15h.......
>
> Nu går mit spørgsmål så på, hvordan registrerer jeg / bruger jeg en

Du skal loade adressen på dit Code Segment og Instruction Pointer ind
i interrupt vektor-tabellen. Dette kan gøres under DOS, men ikke under
mere moderne OS'er. Du kan se mere om det i bogen "Microprocessors and
Interfacing" af Douglas V. Hall.

--
Morten Boysen