Antal tilslutninger til webserver..Hjælp..
Fra : Kristian Borghus Nie~

Dato : 12-02-01 16:44

Hej

Jeg har Windows 2000 prof.
Kan man ikke ændre max antal tilslutninger til Information Server fra 10 til
ubegrænset??

Jeg har rodet lidt rundt i reg-databasen, men har ikke fundet noget nyttigt
at rette.

Kan nogen hjælpe..?

/Kristian

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 12-02-01 17:07

Kristian Borghus Nielsen wrote:

> Jeg har Windows 2000 prof.
> Kan man ikke ændre max antal tilslutninger til Information Server
> fra 10 til ubegrænset??

Prøv at læse din EULA (slut bruger licens) en gang til. Ifølge den må
der maksimalt være 10 tilsluttet din maskine af gangen. Så hvis du kunne
ændrede ville der være fare for at du kom til at overtæde loven. It's a
feature, not a bug.

--
Lauritz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-02-01 17:44

"Kristian Borghus Nielsen" <kristian@cyber4all.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har Windows 2000 prof.
> Kan man ikke ændre max antal tilslutninger til Information Server fra 10
til
> ubegrænset??

En Windows 2000 prof. kan sammenlignes med fx en WinNT Workstation mht max
antal tilslutninger
Dvs det er ikke server software du har fat i - Max antal tilsutninger er "by
design"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kristian Borghus Nie~

Dato : 12-02-01 18:00

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> antal tilslutninger
> Dvs det er ikke server software du har fat i - Max antal tilsutninger er

Det er muligt men i en beta udgave af windows 2000 pro. var det ubegrænset
antal tilslutninger.

/Kristian

Fra : Ghashûl

Dato : 12-02-01 18:15

On Mon, 12 Feb 2001 18:00:12 +0100, "Kristian Borghus Nielsen"
> [...]

>"by
>
>Det er muligt men i en beta udgave af windows 2000 pro. var det ubegrænset

Alle love og lign. til side ville jeg prøve at finde en HEX editor
(lad være hvis du ikke ved hvad du laver) og så finde det i en af IIS
filerne.

At det er hardcodet betyder ikke man ikke kan ændre det. (Tag for
eksempel mine message ID's. @4x.com er hardcodet ind i Agent.exe men
jeg ville lige teste en HEX editor så jeg ændrede det til
@ghashul.dk.)
Tag for ALT i verden backup!

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Just wait, and listen to that voice
It calls so quietly, for you to make a choice
What will it be? What will it be?"
MxPx, Foolish

Fra : Claus

Dato : 14-02-01 18:33

Hej,

Så vidt jeg kan se er det højeste antal connections på en Win2000 Pro 40
connections...og det er vel ok....

-
Claus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-02-01 19:52

"Claus" <cvaleur@hotmail.com> wrote in <96eis6$4eg$1@news.inet.tele.dk>:

>Hej,
>
>Så vidt jeg kan se er det højeste antal connections på en Win2000 Pro 40
>connections...og det er vel ok....

mjaeh ... men når nu IE/NN automatisk opretter 4 samtidige connections til
din server, når den henter en side, så skal der jo kun 10 til at give folk
en "Maximum limit exceeded" ... eller hvad den nu kommer med som fejl.

Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-01 12:06

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
> din server, når den henter en side, så skal der jo kun 10 til at give folk
> en "Maximum limit exceeded" ... eller hvad den nu kommer med som fejl.

Og hvad mere er - hvis man bruger fx frames og megen grafik mm, så crocker
det hele første gang man vælger refresh

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-02-01 15:07

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in
<XTsj6.70$YU4.1125@news.get2net.dk>:

>"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

>Og hvad mere er - hvis man bruger fx frames og megen grafik mm, så
>crocker det hele første gang man vælger refresh

jeg troede, at de havde lavet det om i IE5.5 ... at den ikke startede en
instans af IE for hver frame ?

æv ... !

Jesper

--
Why don't we go see a play tonight ?
- wife of Abraham Lincoln

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-02-01 08:30

> jeg troede, at de havde lavet det om i IE5.5 ... at den ikke startede en
> instans af IE for hver frame ?

Hmmm, beats me?
Det var tilbage i de "glade" IE4 dage - siden har jeg udelukkende uddviklet
i et servermiljø

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-02-01 20:55

<eV3k6.17$4J6.851@news.get2net.dk>:

>"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

>Hmmm, beats me?
>Det var tilbage i de "glade" IE4 dage - siden har jeg udelukkende
>uddviklet i et servermiljø

det er noget pudsigt noget ... jeg mener, at de har lavet det om, så den
ikke starter en instans af IE for hver frame ... men om de opretter 4
forbindelser (som det er std.) til serveren for hver frame er jeg ikke
sikker på.

Jesper