Navne !!!!
Fra : Dennis Bo Jensen

Dato : 26-06-02 17:36

Hejsa i Gruppen !!

Vi er lige blevet de lykkelige ejer af en Sheltie, vi har ikke fået den hjem
endnu, da ikke er gammel nok.
men tiden nærmer sig og vi er lidt fortvivlet, da vi stadig ikke har fundet
på et navn.
så hvis der er nogen som kender et sted hvor man kan se navne eller bare har
et par navne de kunne skrive her i gruppen eller hjem til mig pr. E-mail
ville blive enorm glade.

På forhånd tak.....

MVH.

De lykkelige Sheltie ejer....!!!!

Fra : Louise

Dato : 26-06-02 17:51

http://www.petrix.com/dognames/

mvh
Louise

Fra : Mads og Mette

Dato : 26-06-02 18:11

Hej Dennis

Allerførst tillykke med nyerhvervelsen - den søde ventetid er svær :=)

Det ville jo nok hjælpe lidt på kreativiteten, hvis du kunne fortælle lidt
mere om den! Er det en pige eller en dreng og måske lidt om dens adfærd og
sådan!

MVH
Mette

ps. Indrømmet - kender ikke så meget til Sheltier....

Fra : Mejdahl

Dato : 26-06-02 18:09

> MVH.
>
> De lykkelige Sheltie ejer....!!!!

Hej kik på denne side: http://home19.inet.tele.dk/westi/

Hej fra Jens

Fra : Mejdahl

Dato : 26-06-02 19:42

"Dennis Bo Jensen" <Dennis.bo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fundet
> på et navn.> På forhånd tak.....> MVH. De lykkelige Sheltie ejer....!!!!

Her to stk. gode Sheltie navne: Tawi eller Schip

Fra : kbdut

Dato : 26-06-02 21:47

"Dennis Bo Jensen" skrev d. 26-06-02 17:36 dette indlæg :
> [...]
den hjem
> endnu, da ikke er gammel nok.
> men tiden nærmer sig og vi er lidt fortvivlet, da vi stadig ikke har

du kunne jo kalde den Ib eller Iben *GG*
hvorfor skal det altid være så traditionelt.

Når jeg får min grand danois skal den hedde Mogens.

Hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 27-06-02 06:14

> du kunne jo kalde den Ib eller Iben *GG*
> hvorfor skal det altid være så traditionelt.

Ved det ikke

> Når jeg får min grand danois skal den hedde Mogens.

også en klar favorit her når det gælder hanhundenavn, efter jeg har set
Flemming Jensens Basset Mogens i det TV program der kørte for nogle år
siden.

Ellers har jeg valgt at kalde min hund for Astrid, opkaldt efter Astrid
Lindgren hvis bøger jeg var helt vild med som barn.
Så find et navn der betyder noget for jer, evt, Kreta hvis det er der i har
haft jeres bedste ferie, eller lign.
Husk der er i dag ikke noget der hedder traditionelle hundenavnr a la
Trofast, de fleste vælger helt almindelige navne.

Mange hilsner
-Benedikte

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-06-02 08:21

als@cs.auc.dk writes:
>Husk der er i dag ikke noget der hedder traditionelle hundenavnr a la
>Trofast, de fleste vælger helt almindelige navne.

Uenig ! Jeg kender - og har kendt - masser af hunde, og det er relativt
sjældent at de har almindelige menneskefornavne.

Hilsen Sverre.

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 27-06-02 09:00

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message

> Uenig ! Jeg kender - og har kendt - masser af hunde, og det er relativt
> sjældent at de har almindelige menneskefornavne.

Kommer vel an på racen, jeg mener bare ikke man skal begrænse sig. Men kalde
katten Olga og hunden Kjeld, hvis det er det man har lyst til.
Og de fleste af de hunde jeg kender har da ganske almindelige navne: f.eks
Mickey (West Hihg..), Rocky, Ella, Nana (Rott), Anton (Blodhund),
Emil(Blodhund) osv. og det er de hunde jeg har mødt i hunde skoven, og altså
ikke race bestemt.
Mener faktisk også at der er blevet lavet en undersøgelse, der viser at
hundeejere er begyndt at give hunde alm. navne. Den har været i HUNDEN, men
jeg har desværre ikke tid til at finde den nu, da jeg skal i sommerhus, vil
kigge efter den når jeg kommer hjem, hvis ikke der er en anden der har
henvist til den.

Mange hilsner
-Benedikte

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-06-02 09:13

als@cs.auc.dk writes:
>Kommer vel an på racen, jeg mener bare ikke man skal begrænse sig. Men
>kalde
>katten Olga og hunden Kjeld, hvis det er det man har lyst til.
Jeg har da ikke skrevet at man skal begrænse sig - blot hvad jeg har
iagttaget..

> [...]
>Mickey (West Hihg..), Rocky, Ella, Nana (Rott), Anton (Blodhund),
>Emil(Blodhund) osv. og det er de hunde jeg har mødt i hunde skoven, og
Hvorfor bliver du ved med det der racebestemt ?

Mickey og Rocky er da ikke almindelige menneskenavne.

> [...]
>vil
>kigge efter den når jeg kommer hjem, hvis ikke der er en anden der har

Meget gerne.

Hilsen Sverre.

Fra : kbdut

Dato : 27-06-02 18:47

"Sverre Stokke" skrev d. 27-06-02 09:13 dette indlæg :

> Mickey og Rocky er da ikke almindelige menneskenavne.

Det er det faktisk i USA

Hilsen
Kbdut

http://www.kandu.dk/