FTP server!
Fra : XoDeus

Dato : 26-06-02 15:59

Hej jeg har sat en FTP server op!
Jeg har sat den op på port 23, men det giver nogle problemer, for kunder der
kobler op via Tiscali kan ikke modtage listningen af foldere. De hængere
ligesåsnart de er gået forbi PASV og de skal tage imod LIST. Jeg har ikke
mulighed for at skifte porten til 21 for det er min kammy der bruger den
port på samme forbindelse. Tror I at de kan få kontakt til mig hvis jeg
skifter til port 80 fx, for der er jo ikke nogen af os der bruger porten til
webserver!

Med venlig hilsen

Mariusz

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-02 16:03

"XoDeus" <xodeus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har sat en FTP server op!
> Jeg har sat den op på port 23, men det giver nogle problemer

Har du overvejet at bruge port 20?

Jeg er ikke 100% sikker men mener at have læst i dokumentationen til
Bulletproof FTP server at man normalt bruger port 21 alternativt port 20.

Claus

Fra : Spooky©

Dato : 26-06-02 17:19

Hejsa...

Ja, det er helt korrekt at man osse kan bruge port 20 som et
alternativ til port 21, og det kan man helt problemfrit. Husk dog
lige at oplyse dine "gæster" om dette da man jo normalt altid
bruger port 21 til FTP servere!

Men - dog har jeg osse oplevet, at nogle ganske få "udbydere"
bruger f.eks. port 2111 (???) - men igen skal man oplyse om det,
ellers kan det godt tage MEEEEEEEEGET lang tid før man kommer ind
eller rettere - aldrig!

Mvh.

Spooky©

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-06-02 19:14

Spooky© wrote:
> Ja, det er helt korrekt at man osse kan bruge port 20 som et
> alternativ til port 21, og det kan man helt problemfrit. Husk dog

Det vil være en dum idé, da den anden FTP bruger både port 20 og 21 (ftp
og ftp-data).

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-06-02 23:54

On Wed, 26 Jun 2002 20:14:13 +0200, "Kim Jensen"
<kim@litewerx.dk> wrote:

> Det vil være en dum idé, da den anden FTP bruger både port 20 og 21 (ftp
> og ftp-data).

Nej.

Standard FTP sættes op som to TCP-sessioner.

Den ene session er til kontrol sættes op fra en source-port på
klienten til destination-port 21 på serveren. Den anden session
er til data, og sættes op fra source-port 20 på serveren til en
port på klienten.

Så de to porte bruges i hver sin retning.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-06-02 16:31

> [...]
> er til data, og sættes op fra source-port 20 på serveren til en
> port på klienten.
> Så de to porte bruges i hver sin retning.

Nårh ja.... my bad!

Tak for korrektionen! :)

Kim Jensen
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-06-02 16:44

> [...]
> klienten til destination-port 21 på serveren. Den anden session
> er til data, og sættes op fra source-port 20 på serveren til en

Tillægsspørgsmål:

Er det så i virkeligheden noget vås, når fx CyberCity i deres FAQ
skriver, at man for at køre en FTP server bag en Cisco 677 skal forwarde
både port 20 og 21 til den ønskede IP?

Altså fx:
set nat entry add 10.0.0.10 20 0.0.0.0 **20** tcp
set nat entry add 10.0.0.10 21 0.0.0.0 **21** tcp

Hvis der ikke er indgående connections på port 20 er den vel overflødig?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-06-02 22:27

On Sun, 30 Jun 2002 17:43:37 +0200, "Kim Jensen"
<kim@litewerx.dk> wrote:

> Er det så i virkeligheden noget vås, når fx CyberCity i deres FAQ
> skriver, at man for at køre en FTP server bag en Cisco 677 skal
> forwarde både port 20 og 21 til den ønskede IP?

Ja. Men det er en ret udbredt misforståelse.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-06-02 19:13

XoDeus wrote:
> Hej jeg har sat en FTP server op!

Hvilken access-type har du? Gennem en NAT-router?

> [...]
> foldere. De hængere ligesåsnart de er gået forbi PASV og de skal tage
> imod LIST. Jeg har ikke mulighed for at skifte porten til 21 for det

Har du sørget for at åbne en port-range til PASV forbindelserne?

Fra : XoDeus

Dato : 27-06-02 11:17

> Hvilken access-type har du? Gennem en NAT-router?

Jeg har en SppesStream 2601 og den er sat op! Det er generelt Tiscalis
kunder der ikke kan komme igennem!

> Har du sørget for at åbne en port-range til PASV forbindelserne?
Jepper det har jeg!

Fra : Kent Friis

Dato : 27-06-02 21:01

Den Wed, 26 Jun 2002 16:59:10 +0200 skrev XoDeus:
> [...]
>skifter til port 80 fx, for der er jo ikke nogen af os der bruger porten til

Virker det hvis I ikke bruger PASV?

Mvh
Kent
--