av min tissemand.....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-02-01 15:47

jeg er lidt i vildrede....

min knægt på 6 år kom i går eftermiddags og fortalte mig at da han skulle
tisse så han at hans tissemand var helt rød og gjorde ondt....
jeg gik naturligvis med ud og kiggede på det og så et meget mørkerødt og
hævet mærke oven på tissemanden ( på skaftet).....
standart spørgsmål som : har du slået/ klemt den?
er der andre der har rørt den?
hvornår startede det?
gav intet resultat...... ingen slag, ingen der har rørt den og det
startede søndag morgen da han vågnede....
nu siger han så her til morgen at det ikke gør helt så ondt mere... men
den er stadig rød og øm.....

jeg ringede til lægen som beyndte at snakke om urinprøve og
forhudsbetændelse indtil jeg beskrev nøjagtig hvor han var rød og øm.....
så blev hun vist enig med sig selv om at det var ikke det..... og at vi
nok hellere skulle se tiden an og kontakte dem igen hvis det ikke gik væk
eller blev værre.....

problemet er jo at han ikke kan lade den være.... ( vi kender det vel
alle selv når noget er ømt... så rører man det hele tiden uanset om det
gør ondt) og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre....

er der nogen af jer der har oplevet noget lignene med jeres drenge??
den virker hævet og er tykkere end normalt... men han hr tilsyneladene
ikke problemer med at trække forhuden lidt tilbage.....

jeg er iøvigt enomrt glad for at han kom til mig med det....at han er så
tryg ved det at det ikke er noget blufærdighedsproblem..... selvom han
selv sagde at hvis vi skulle til en pigelæge ville han nok blive
genert*G*

håber der er nogen der kan hjælpe...

knus sabina

Fra : Sandman

Dato : 12-02-01 18:58

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg gik naturligvis med ud og kiggede på det og så et meget mørkerødt og
> hævet mærke oven på tissemanden ( på skaftet).....

Hej Sabina

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men da vores den mellemste var
1½, havde han nøjagtig det samme problem (han fortalte dog ikke det på samme
måde

Vi ringede til lægen, som mente at det var en lille betændelse i forhuden,
og han foreslog os, at vi vaskede "lille mand" godt med sæbe.

De næste 3-4 dage satte vi ham så i et badekar med varmt vand og en masse
sæbespåner, og så blev han ellers vasket grundigt, selvom han ikke var så
vild med det.

Herefter var han på toppen igen, og vi har heldigvis ikke haft problemet
siden.

mvh Leif

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-02-01 19:05

> [...]
>
> jeg ringede til lægen som beyndte at snakke om urinprøve og
> forhudsbetændelse indtil jeg beskrev nøjagtig hvor han var rød og øm.....

Mon ikke lægen skulle have holdt fast i sin første indskydelse?

Jeg tror, du skal kontakte hende igen.

Der skal medicin til.

Mvh. Bodil.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-02-01 20:09

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> wrote in message
> Mon ikke lægen skulle have holdt fast i sin første indskydelse?
>
> Jeg tror, du skal kontakte hende igen.
>
> Der skal medicin til.

jeg er selv ret sikker på at det ikke er forhudsbetændelse... som sagt er
hverken forhuden eller glans påvirket af hævelsen......
min egen første indskydelse var at han havde fået den i klemme eller
noget i den retning.... evt været lidt for hård ved den....
men det er jo svært at vide.....
det ser umiddelbart ud som om hævelsen er ved at falde og at den ikk er
helt så øm mere..... jeg håber på at det går i sig selv igen men derfor
ville det da være rart at vide hvad det er der er sket.....
--
Sabina Hertzum
Behind every good woman, lies a trail of men *SF*

Fra : HKL

Dato : 15-02-01 20:31

Hej Sabina

Min søn har selv haft det problem da han var omkring seks, vi fik at vide vi
skulle undgå at trække forhuden tilbage, for derved kommer der lettere skidt
ind under forhuden, og vi skulle skylle med kogt lunken vand tilsat lidt
salt. Det helede utroligt hurtigt op, og vi fortalte ham at han skulle lade
være med at hive forhuden tilbage, det har ikke været noget problem, for han
kunne godt huske smerten.

/HKL

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XHSh6.1256$ea6.95509@news000.worldonline.dk...