Include
Fra : Mugge

Dato : 26-06-02 11:28

Hej

Nu har jeg bakset med dette problem i timevis, så....
Lige meget hvilke kombinationer mm., jeg prøver,
så kan jeg ikke få den til at inkludere en side/tekst.
Stumpen jeg vil have inkluderet ligger på:
http://www.thebootroom.dk/bundtekst1.htm
En test side, hvor jeg gerne vil have det til at ligge i bunden ligger på:
http://www.thebootroom.dk/php/menu/test2.php

Jeg syntes selv jeg har prøvet alverdens kombinationer -
jeg har kigget i flere vejledninger, hjemmesider (bl.a. webcafe mm.)
Jeg har endda prøvet at ændre htm til html, txt & php, uden nytte.

Hvad kan være galt?
Jeg kunne selvfølgelig liste her, de kombinationer jeg har prøvet, men....
der er mange!!
Hvis der er behov for infos om serveren, så skulle det være her:
http://www.thebootroom.dk/phpinfo.php

Det har vel ikke noget at gøre med at der er SSI på serveren?

mvh

Mugge

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 26-06-02 12:09

Mugge wrote:
> Nu har jeg bakset med dette problem i timevis, så....

kender det - træls!

> [...]
> http://www.thebootroom.dk/bundtekst1.htm
> En test side, hvor jeg gerne vil have det til at ligge i bunden ligger på:

har du prøvet:
include("../../bundtekst1.htm");

- for det ville jeg normalt forvente virkede...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Mugge

Dato : 26-06-02 16:52

> kender det - træls!

> har du prøvet:
> include("../../bundtekst1.htm");
>
> - for det ville jeg normalt forvente virkede...
>
> mvh
>
> Jesper Brunholm

Det virkede!!
Jeg fatter bare ikke hvad jeg i alle de andre tilfælde har gjort galt,
men tak skal du ha'

mvh

Mugge

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-07-02 19:12

"Mugge" <mugge.lfcREMOVE@elvis.dk> wrote in message
> Det har vel ikke noget at gøre med at der er SSI på serveren?

hvis du bruger <!--#include file="fil.php"--> så har det alt med SSI
at gøre.

Mange gange skal en fil med SSI kaldes shtml eller shtm men det kommer
an på hvem der hoster siden, nogle servere tager det ikke så tungt hvordan
du benytter dig af det, men det er mest servere som ligger en reklame på
din side da de bruger SSI til det.

Hvis du selv hoster serveren og det er apache kan jeg godt hjælpe dig, men
så skriv lige hvad du kører af unix/linux

Dennis