Samling i patchpanel
Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 26-06-02 10:49

Hej med Jer,

Jeg har trukket PDS kabler rundt i hele hytten og samlet i stik. I
"krydsfeltet" har jeg opsat 16 ports patchpanel og samler med en LSA tang -
men det virker ikke... jeg kan godt få netværksforbindelse, men den bliver
tabt hele tiden.

Derfor mistænker jeg lidt at jeg samler patchpanelet forkert (har ej prøvet
det før). Jeg har naturligvist forsøgt flere gange og forsøgt at samle
stikkene i den anden ende igen - de burde være helt ok.

Er der nogen der kan give en skudsikker forklaring på hvordan man samler
forbindelserne i et patchpanel med en LSA tang?

Mvh

Tobias Nawrocki

Fra : Kim Monberg

Dato : 26-06-02 12:07

Hvilken hastighed prøver du at køre på netværket, og ved du med sikkerhed at
det patchpanel overholder cat standarden for den givne hastighed.

De patchepaneler jeg har set til netværk, bliver ikke samlet med LSA, men
med en slags gennemgangsstik, der er også en skærm udenpå osv.

--
Mvh:
Monberg PC Trading

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 26-06-02 13:43

"Kim Monberg" <news@monberg.dk> wrote in message
> [...]
>
> De patchepaneler jeg har set til netværk, bliver ikke samlet med LSA, men
> med en slags gennemgangsstik, der er også en skærm udenpå osv.

Patchpanelet er til cat 5+ - og beregnet til samling med LSA tang. Kablerne
er også af høj kvalitet, ligesom væg stikkene. Jeg har også prøvet at sætte
hastigheden ned til 10mbps

/Tobias

Fra : Martin Mann

Dato : 26-06-02 16:40

Tobias Nawrocki wrote:
> [...]
> men det virker ikke... jeg kan godt få netværksforbindelse, men den bliver

Er det Krone's konnektore og patch panel? Det er vel de eneste der
bruger LSA teknikken.

Jeg har i forbindelse med telefon installationer vha LSA haft problemer
med at lederne ikke blev trykket ordentligt ned i klemmen. Har du prøvet
at re-terminere den samme leder to-tre gange uden at hive den ud?. Altså
trykke den i, af et par gange.

Har konnektorene været brugt før? - LSA klemmer er ikke så gode hvis der
har været en tyk leder monteret, og man så prøver med en tynd.

> Derfor mistænker jeg lidt at jeg samler patchpanelet forkert (har ej prøvet
> det før). Jeg har naturligvist forsøgt flere gange og forsøgt at samle
> stikkene i den anden ende igen - de burde være helt ok.

Der er altid idiot spørgsmålet, som alle ligegyldigt niveau må spørge
sig selv om, når en forbindelse ikke virker: Sidder parene hvor de skal?
- Svjv har krone's konnektore farvekoder på, ligesom LK's, så man
ikke går galt i byen. Ellers så kig på deres hjememside.

> Er der nogen der kan give en skudsikker forklaring på hvordan man samler
> forbindelserne i et patchpanel med en LSA tang?

Hvor har du udstyret fra? - LSA tænger o.lign køber man jo ikke hos
Silvan *s* - spørg evt. din 'leverandør'.

Mvh
Martin

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 26-06-02 21:53

"Martin Mann" <news@poundbang.dk> wrote in message
> Er det Krone's konnektore og patch panel? Det er vel de eneste der
> bruger LSA teknikken.

Mærket hedder Brand-Rex Gigaplus...

> [...]
> med at lederne ikke blev trykket ordentligt ned i klemmen. Har du prøvet
> at re-terminere den samme leder to-tre gange uden at hive den ud?. Altså

Har prøvet at skubbe ind med tangen flere gange... uden held.

> Har konnektorene været brugt før? - LSA klemmer er ikke så gode hvis der
> har været en tyk leder monteret, og man så prøver med en tynd.

Det er et helt nyt panel, men nu har jeg selvfølgelig forsøgt et par gange
på nogle af stikkene.

> [...]
> - Svjv har krone's konnektore farvekoder på, ligesom LK's, så man
> ikke går galt i byen. Ellers så kig på deres hjememside.

Jeg har checket og dobbeltchecket parene...., der er farvekoder på stikkene
(bruger Panduit). Der er ikke farvekoder på selve patchpanelet.

> Hvor har du udstyret fra? - LSA tænger o.lign køber man jo ikke hos
> Silvan *s* - spørg evt. din 'leverandør'.

Fra en elektriker mit firma bruger - det ender nok med at jeg må tigge mig
til lidt hjælp

--
/Tobias
ICQ#: 3558390

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 26-06-02 20:56

"Tobias Nawrocki" <tobias@nawrocki.dk> wrote:

> Er der nogen der kan give en skudsikker forklaring på hvordan man samler
> forbindelserne i et patchpanel med en LSA tang?

Findes her:

http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html

Læg mærke til at TX bruger ben 1+2 og er parsnoet, RX bruger ben 3+6 og IKKE
ben 3+4 og er ligeledes parsnoet.

Kører du bare 12 34 56 78 med farve+sammefarve/hvid x 4 virker det ikke, og
det passer godt med at du oplever at tabe link hele tiden.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 26-06-02 21:49

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message

> [...]
og
> det passer godt med at du oplever at tabe link hele tiden.

Njaeh, det var nu ikke farverækkefølgen jeg tænkte på - jeg bruger T568B
standarden (tror jeg det hedder) - mere hvordan man fysisk konnekterede det
i panelet.

--
/Tobias
ICQ#: 3558390