Ram klodser
Fra : mwl77

Dato : 26-06-02 00:10

Jeg har normalt 128 mb pc133 ram i maskinen - men er kommet i besiddelse af
256 mb pc100 ram..

Kan jeg plotte disse i uden props eller arbejder de to ikke sammen ?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-06-02 00:19

"mwl77" <larsen_michael_w@hotmai.com> skrev..."

> Jeg har normalt 128 mb pc133 ram i maskinen - men er kommet i besiddelse
af
> 256 mb pc100 ram..
>
> Kan jeg plotte disse i uden props eller arbejder de to ikke sammen ?

Øhm, altså det virker fint ... eller dvs. rammene vil virke, men bus
hastigheden på dit system vil højst sandsynlig blive sat ned til 100 mhz ...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : mwl77

Dato : 26-06-02 00:25

Min CPU er en duron 1000 - stadig et prob ?

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 26-06-02 01:32

mwl77 wrote:
> Min CPU er en duron 1000 - stadig et prob ?

Hvis du har låst den op og kører 7.5 x 133, så er det et problem.
Hvis dit chipset kører ram'en asynkront, dvs. 133 på ram'en og 100 FSB,
så er det også et problem.

... Men umiddelbart vil jeg tro både din FSB og ram er sat til 100, så
prøv at sætte den i, der går ikke noget i stykker ved det (med mindre du
er ekstremt fummelfingret).

Fra : elvis

Dato : 26-06-02 06:43

> [...]
>
> Øhm, altså det virker fint ... eller dvs. rammene vil virke, men bus
> hastigheden på dit system vil højst sandsynlig blive sat ned til 100 mhz

Det er vist lige omvendt, rammen vil blive tvunget op på bussen's hastighed,
og vil evt resultere i fejl, som et andet indlæg beskrev.

Der er selvf. i f.eks mit bundkort, at den selv finder ud af hvilket ram der
sidder i, og om den så kører asynkron der ved jeg ikke. Men der er det ikke
bus hastigheden der bliver sat ned, men derimod ram'en (i mit bundkort,
Abit)

mvh elvis

Fra : Martin S.

Dato : 26-06-02 00:15

"mwl77" <larsen_michael_w@hotmai.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har normalt 128 mb pc133 ram i maskinen - men er kommet i besiddelse
af
> 256 mb pc100 ram..
>
> Kan jeg plotte disse i uden props eller arbejder de to ikke sammen ?

PC133 er bagudkomp. De arbejder fint sammen. Men problemet opstår hvis du
kører 133 Mhz på FSB. Det afhænger sådan set af din CPU.
Type/model ?

Kører du f.eks. 133 MHz så kan du risikere at din 256MB klods ikke vil virke
fordi du reelt overclocker den med 33% og du vil få nogle mærkelig RAM-fejl.
Mvh. Martin