mail script.
Fra : Dark Angel

Dato : 25-06-02 23:14

Hejsa NG.

Jeg benytter følgende kode på mit website, istedet for f.eks. formail.pl da
jeg ikke kan bruge CGI, jeg har lige et sprøgsmål ang den kode jeg bruger:
Nederst i scriptet kan det ses at efter brugerne har udfyldt formularen
bliver de sendt til en side hvor der står:" Dit spørgsmål er sendt, vi vil
svare dig hurtigst muligt"
Er det ikke muligt at lave sådan at istedet for at brugerne sendes til denne
side, bliver de sendt til domænet ? F.eks. www.dadesign.dk ???

Her er koden:

<? mail("xxxx@xxxx.dk ", "Spørgsmål fra $navn",
"navn: $navn
email: $email
spørgsmål: $question") ?>

<head>
<title>PHP3 Mailform</title>
</head>

alink="#FFFFFF">

-------------------
Morten Islin
www.dadesign.dk

Fra : WebmDK

Dato : 26-06-02 03:30

<? mail("xxxx@xxxx.dk ", "Spørgsmål fra $navn",
"navn: $navn
email: $email
spørgsmål: $question") ;
header("location: www.dadesign.dk");

?>

Fra : Dark Angel

Dato : 26-06-02 08:36

Hejsa

Det har jeg prøvet, det virker ikke....

mvh Morten

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 26-06-02 11:55

Hej

> Det har jeg prøvet, det virker ikke....

Og der kommer hvilken fejlmeddelelse?

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Dark Angel

Dato : 26-06-02 19:36

Parse error: parse error, unexpected ')' in
/home/www/intro.amok.dk/wwwroot/kontakt.php on line 5

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-02 19:40

On Wed, 26 Jun 2002 20:35:51 +0200, "Dark Angel" <morten@dadesign.dk>
wrote:

>Parse error: parse error, unexpected ')' in
>/home/www/intro.amok.dk/wwwroot/kontakt.php on line 5

Vis os den kode, du har nu. Det kunne tyde på at du mangler en gang
gåseøjne eller lignende.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dark Angel

Dato : 27-06-02 00:08

Her er den kode jeg bruger:

<?
mail("intro@amok.dk.dk ", "Spørgsmål fra $navn");
"navn: $navn
email: $email
spørgsmål: $question")

Header("Location: http://www.intro.yum.dk");
exit;
?>

Mvh Morten

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-06-02 01:01

On Thu, 27 Jun 2002 01:08:27 +0200, "Dark Angel" <morten@dadesign.dk>
wrote:

>mail("intro@amok.dk.dk ", "Spørgsmål fra $navn");
>"navn: $navn
>email: $email
>spørgsmål: $question")

Det er vist ikke helt identisk med det eksempel, du fik. Som du kan
se, afslutter du første linje med følgende tegn: );

... og alligevel efterfølges der med noget tekst. Ovenstående kode
burde ringe en klokke, blandt andet fordi der ikke er overensstemmelse
mellem start- og slutparenteser (én startparentes og to
slutparenteser).

Prøv i første omgang at rette ovenstående kode til: