Webmaster: Gamle meddelelser?
Fra : Sailor99

Dato : 12-02-01 14:47

Halløj webmaster!

Er der blevet ryddet op i NG?
Jeg har pludselig kun meddelelser fra 09.02.

Mvh
Georg

Fra : BB

Dato : 12-02-01 15:37

Hej Georg

Det er snarere dig selv og dit e-mail program der laver ged i den. Højre
klik på icon-baren og vælg 'View Bars' ('vælg ...' og hvad det nu hedder i
den danske version). Du er nemlig kommet til at slukke for de beskeder du
allerede har læst!

/BB

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-02-01 16:54

Sailor99 wrote :

>Halløj webmaster!

Han er blevet agterudsejlet.

>Er der blevet ryddet op i NG?
>Jeg har pludselig kun meddelelser fra 09.02.

Det er sikkert indstillingerne i din Outlook Express, der er noget galt
med.
Kig på: Funktioner/indstillinger/vedligeholdelse

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : N/A

Dato : 13-02-01 15:04

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-01 15:04

Sailor99 wrote :

>Desværre virker alle gode forslag ikke, og det er kun grupperne:
>dk.fritid.sejlads og dk. marked.privat.baad der tilsyneladende er
>nulstillet.

Det var sært... du må prøve at spørge i WOL´s interne nyhedsgrupper.

Fra : Tom Bentzen

Dato : 13-02-01 22:56

Jeg vil give dig fuldstændig ret Georg.
De 2 grupper er også nulstillet hos mig. Gad vide om det er min internet
udbyder der laver numre??

Hilsen

Tom

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 14-02-01 20:15

5 sekunders "Internet newsgroups teori":

Vi læser ikke i de samme data når vi kigger i den (tilsyneladende) samme
nyhedsgruppe. Jeg læser fx fra den server der hedder news.cybercity.dk. Når
jeg poster denne besked lægges den ned på cybercity's server og så er der et
sindrigt system der gør, at den kopieres til alle de andre news servere. Se,
nu kommer der jo ret mange indlæg i de tusindvis af newgroups der er og det
gør, at der skal bruges rigtigt meget diskplads for at holde på alle
indlægene. For ikke det skal blive alt for dyrt sletter ejerne af serveren
indlæggende når de er ældre end en hvis alder. Det er forskelligt fra
udbyder til udbyder. Hvis du bruger WOL kan det være de har manglet
diskplads og ændret den automatiske sletningen på dk.fritid.sejlads. - eller
de kan have haft et problem der gør at de har mistet de gamle indlæg.

Prøv en af de åbne servere, fx news.auc.dk. Den har indlæg tilbage fra 1.
dec hvorimod cybercitys har tilbage til november. Tidligere bruger jeg
get2net's og de gemte vist i 6 måneder.

/Bjarke