Noget hjælp til C+Builder 4.0 - er der nog~
Fra : Kanon

Dato : 25-06-02 21:05

Hvordan får man programloop'et til at bring en funktion automatisk i brug.
Fx ved at udregne det korrekte tid heletiden.

Eller hvs man vil have en funktion til at søge et bestemt sted heletiden
efter opdateringer..

Problemet er at få programmet til at gøre det automatisk, ved næsten alle
funktionerne i CBuilder
skal der en action til før der sker en reaction.
Kan det gøres....?

Mange tak for hjælpen

Kanon

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 26-06-02 07:41

On Tue, 25 Jun 2002 22:04:41 +0200, "Kanon" <gugge@email.dk> wrote:

> [...]
>funktionerne i CBuilder
>skal der en action til før der sker en reaction.

Lav en "tråd" som gør arbejdet.

Kig på TThread i dok.

/Thomas

Fra : Anders J. Munch

Dato : 26-06-02 21:32

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> skrev i en meddelelse

> Lav en "tråd" som gør arbejdet.
>
> Kig på TThread i dok.

Det er nok nemmere at bruge en TTimer komponent.

- Anders

Fra : Kanon

Dato : 27-06-02 07:19

Dvs sige at bruger TTimer til alle de funktioner der skal gøres automatisk.
Jeg har kigget en del på TThread men det kniber med at kunne få det til at
virke.

Er der nogen der kan give et eksempel på hvordan sådanne en TTread virker..

!K!

Anders J. Munch <andersjm@inbound.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:j%pS8.86898$N46.2382957@news010.worldonline.dk...

Fra : Kanon

Dato : 27-06-02 08:06

Jeg har fået TTimer til at virker meget fint. tusindtak for hjælpen.

Kanon <gugge@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:v14S8.9591$va.825338@news000.worldonline.dk...

Fra : Gugge

Dato : 27-06-02 08:11

Hvordan håntere man placeringen af Cursorposition.
Jeg har flere memofelter, og vil gerne havestyring af cursorplaceringen, dvs
hvis cursoren står
ved memo3, så kan man trykke på en ex. deleteknap, og så sletter den alt i
dette felt.
Og det samme ved de andre felter, ved fx. andre funktion.

Da memo3 er en pointer i sig seg, kan man så have endnu en pointer som
heletiden bliver opdateret
efter hvor cursoren står / er placeret...

Gugge

Fra : Anders J. Munch

Dato : 27-06-02 18:39

"Gugge" <gugge@email.dk> wrote in message
> [...]
> heletiden bliver opdateret
> efter hvor cursoren står / er placeret...

Kig på TMemos CaretPos, SelStart, SelText og SelLength properties og/eller
på TForms SetFocus metode.

- Anders