Raid igen...
Fra : Sinkbæk

Dato : 25-06-02 21:07

Hej!

Hvor stor en fordel vil det være at køre med fx raid 0, for at opnå højere
hastighed? - Her tænker jeg på hastigheder (om det kommer til at gå
betydeligt hurtigere - skal fx bruge det til grabbe video i avi format),
stabilitet og om det kan betale sig ifht. prisen?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-06-02 22:27

In article <3d18cd52$0$1463$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sinkbæk" <thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> wrote:

> [...]
> betydeligt hurtigere - skal fx bruge det til grabbe video i avi format),
> stabilitet og om det kan betale sig ifht. prisen?

Betyder nok ikke noget for at grabbe. Til at grabbe ville jeg dog vælge
at opdate i DV format, og så læse ind via firewire = 0 kvalitetstab.

generelt er der meget støj i og omkring en PC der gør at den ikke er
helt optimal lyd/billede. Det er en grund til at Soundblaster har en
ekstern enhed til en del af disse ting, og så bare smider den færdige
datastrøm ind til PC'en via firewire.