Anbefaling af god cooler til XP1900
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-06-02 20:13

Hejsa

Jeg leder efter en god cooler til en XP1900, og den må gerne være støjsvag
og stadig være rimelig effitiv.

Lige nu anvender jeg en Zalman CNPS5005 AL, hvor blæseren kører 12V. Det
larmer voldsomt, 36dB!
Alligevel er CPU temp idle 60 grader. Har vendt blæseren, så den suger da
chipsetkøleprofil afgiver meget varme. Der er monteret noget flexrør over
blæseren, som går ud i hul til kabinetblæser.

Så nu overvejer jeg at købe en Alpha PAL8045T med en Papst blæser (19dB)
eller en Global Win CAK-58. Hvilken løsning er mon bedst?? Er der evt. en
anden cooler jeg skulle overveje isteddet?

Mit system:
AMD XP1900
Asus A7V333
Asus Geforce 4 MX-440
Chieftec Dragon middle tower

Planlægger at montere en frontblæser for bedre airflow. Skal man have en i
front + en i bag? Og skal de have samme CFM?

Håber nogen kan komme med lidt ekspertise.

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : JJ

Dato : 26-06-02 08:20

Hej.

Jeg ville vælge en Termaltake Volcano 7+.
Den passer til XP (op til 2600+) og P4 (op til 3 GHz).
Den har 3 speeds:
Høj: 6000 rpm 47dBA
Mellem: 4800 rpm 35dBA
Lav: 3000 rpm 24 dBA

På den lave setting hører du den nærmest ikke.
Det gælder ihvertfald på min XP 2100+

/JJ

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Kasper Guldmann

Dato : 26-06-02 14:18

> Har vendt blæseren, så den suger da
> chipsetkøleprofil afgiver meget varme.

Hmm, jeg ville nok overveje at vende blæseren en ½ omgang igen, der er en
grund til de sidder som de sidder

> Planlægger at montere en frontblæser for bedre airflow. Skal man have en i
> front + en i bag? Og skal de have samme CFM?

Du behøver ikke en blæser bagi, der er en i din psu, og det skulle være nok.
De behøver ikke have samme cfm, det er faktisk en god ide at lave et lille
overtryk i kabinettet for at holde støv ude. (bare ikke for stort, så kører
blæserne ikke optimalt).

mvh Kasper