At fiske fra sejlbåd
Fra : Michael Pedersen

Dato : 25-06-02 17:26

Hej

Undertegnede har med mine børn prøvet at fiske fra vores sejlbåd når vi er
ude og sejle. Desværre med et meget magert resultat.

Jeg vil høre om der er nogle gode råd til hvordan man kan fiske med "en line
hængende bagud" under sejlads. Valg af agn, stænger, linetykkelse, hastighed
på båd mm, samt hvad der kan forventes at blive fanget her om sommeren på en
tur fra Frederikssund til Bornholm og hjem igen.

Venlig hilsen

Michael Pedersen
Slangerup

Fra : Den Gamle Mand ved H~

Dato : 26-06-02 04:17

> [...]
en
> tur fra Frederikssund til Bornholm og hjem igen.

F.eks. ABU toby Flash
Kraftige stænger evt. med multihjul
0.35+ line.
2-3 knob

hvis du fisker i den øverste tredjedel af vandet kan du fange f.eks. ørred,
torsk, laks, sej og makrel. Sandsynligheden for ørred er nok størst, selvom
torsk absolut også er muligt på trods af at det er en fisk der normalt
færdes dybere.

Husk lige at der er langt til Bornholm med 2-3 knob.

Mogens