Holde linien åben på netexpres (atm)
Fra : Lars Kristensen

Dato : 25-06-02 17:12

Hej NG

Jeg, og sikkert mange andre, oplever at tabe Inet forbindelsen, hvilket er
p.. irriterende hvis man sidder et eller andet sted ude i byen og ikke kan
fomme i kontakt med serveren når man regnede med det.
Et eller andet sted så jeg på et tidspunkt noget script el.lign., der kunne
sørge for at forsøge at starte forbindelsen op igen, hvis den gik ned. Mit
problem er nu, at nu kan jeg ikke finde det igen. Er der nogen der har nogle
gode idéer eller links?

Lige et lille sidespm. til dem med Netexpres over ATM: Hvor ofte går jeres
forbindelse ned? Er det pga. en driver el.lign med bugs eller har TDC
skylden?
Grunden til dette spørgsmål er at jeg ikke lige umiddelbart kan se noget ud
af logfilen andet end den siger forbindelsen blev "Terminated" Nu har jeg
selvfølgelig fået ryddet op i logfilen og dermed slettet de seneste
eksempler så jeg kan ikke lige klippe et eksempel ind. Siden efteråret er
forbindelsen gået ned ca. 4-5 gange om måneden og ind imellem indtil flere
gange pr. uge. Sommetider er vi nødt til at ringe til kundeservice og be dem
om at resette linien før end vi kan komme på igen. Det sker som regel efter
lukketid så vi må vente til dagen efter med at ringe

mvh
Lars

Fra : jacob_a@spamos.dk

Dato : 25-06-02 17:33

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> writes:

> Lige et lille sidespm. til dem med Netexpres over ATM: Hvor ofte går
> jeres forbindelse ned? Er det pga. en driver el.lign med bugs eller
> har TDC skylden?

Min ATM lever i bedste velgående. Jeg har ikke været ude for den gik
ned i meget lang tid efterhånden.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-06-02 15:39

jacob_a@spamos.dk writes:

> Min ATM lever i bedste velgående. Jeg har ikke været ude for den gik
> ned i meget lang tid efterhånden.

Det fik jeg vidst sagt lidt for hurtigt. Efter at være gået tilbage
til dynamisk IP har jeg netop været ude for, at min linie døde af sig
selv efter godt 100 timer

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-06-02 16:27

"Jacob Atzen" <jacob_a@spamos.dk> wrote in message
> jacob_a@spamos.dk writes:
>
> Det fik jeg vidst sagt lidt for hurtigt. Efter at være gået tilbage
> til dynamisk IP har jeg netop været ude for, at min linie døde af sig
> selv efter godt 100 timer

Min døde også tidligere idag (igen) efter næsten 170 timer - ser dog ud som
om det var driveren der fik en hjerneblødning og ikke TDC's skyld denher
gang:

Jun 26 12:49:01 sandra kernel: lanai(itf 0): driver error - segmentation
shutdown, reason=0x00000400
Jun 26 12:49:01 sandra kernel: lanai(itf 0): *NOT* reseting - not
implemented
Jun 26 12:50:43 sandra pppd[1030]: LCP: timeout sending Config-Requests
Jun 26 12:50:43 sandra pppd[1030]: Connection terminated.
Jun 26 12:50:43 sandra pppd[1030]: Connect time 10129.6 minutes.
Jun 26 12:50:43 sandra pppd[1030]: Sent 86130812 bytes, received 605884236
bytes.
Jun 26 12:50:44 sandra kernel: lanai(itf 0): Timed out on backlog closing
vci 101
Jun 26 12:50:44 sandra pppd[1030]: Exit.

Jeg kører i Redhat 7.1 med en 2.4.7 kernel.

- Lars

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 25-06-02 20:52

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sørge for at forsøge at starte forbindelsen op igen, hvis den gik ned. Mit
> problem er nu, at nu kan jeg ikke finde det igen. Er der nogen der har

Jeg brugte selv denne løsning da jeg var på Netexpress:
Havde et script det lavede dailup hver 10. minut.

> Lige et lille sidespm. til dem med Netexpres over ATM: Hvor ofte går jeres
> forbindelse ned? Er det pga. en driver el.lign med bugs eller har TDC
> skylden?

Det år jeg havde Netexpres var min samlede offlinetid på ca. 6 timer, hvor
den længeste var efter maskinen havde været oppe i 320 dage og døde med en
driverfejl i lanai.
Fejl fra tdc side har ikke givet mere end maks 40 minutter nede af gangen og
det er sket 3-4 gange.

/Sonni