Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankerne svømmer i penge som Joachim von A~
Fra : carl munk

Dato : 25-06-02 17:31

Bankerne er selv skyld i deres røverier, at det desværre går ud over
uskyldige er kun beklageligt.

Hvorfor skal private hæve mere end 3.000 kr.

Gang på gang når jeg indsætter mønter/checks, står en kunde foran og
skal hæve 30 - 35 - 40 TUSINDE kroner og det skal være i store sedler,
fordi de skal over på posthuset og betale regninger.

Hvorfor tilbyder bankerne ikke deres kunder en BS (BetalingsService)
før PBS ?

Jeg bruger selv NetBank og BS, desværre kan jeg kun aflevere mønter og
checks i en bank.

Selv NETTO tilbyder 3.000 kr på Dankort

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 25-06-02 18:36

"carl munk"
skrev
> Bankerne er selv skyld i deres røverier, at det desværre går ud over
> uskyldige er kun beklageligt.
*************
Ikke forstået ? Hvem er så de skyldige ? De ansatte i bankerne ????

> Hvorfor skal private hæve mere end 3.000 kr.
********************
Det kan være fordi de skal købe en brugt bil kontant, rejse til udlandet,
give en gave og og og og og ......... you name it. Nogle mennesker ER bare
til kontanter !

> Gang på gang når jeg indsætter mønter/checks, står en kunde foran og
> skal hæve 30 - 35 - 40 TUSINDE kroner og det skal være i store sedler,
> fordi de skal over på posthuset og betale regninger.
*****************
Regninger kan også betales i banken ! Måske skal pengene hjem under
hovedpuden

> Hvorfor tilbyder bankerne ikke deres kunder en BS (BetalingsService)
> før PBS ?
**************
Det gør de også !
Nogle ønsker det ikke, og andre kan ikke "styre det" og huske at lade
pengene stå på kontoen til den dag regningen forfalder.

> Jeg bruger selv NetBank og BS, desværre kan jeg kun aflevere mønter og
> checks i en bank.
***************'
Ja, noget kan vi da stadig bruge murstensbankerne til
Ikke alle har imidlertid computer, og ikke alle ønsker BS.

> Selv NETTO tilbyder 3.000 kr på Dankort
***************
Jeps. God ting. Desværre vurderes ikke alle at være kreditværdige til et
dankort. Disse må afvente smart-cards - a'la taletidskort.

--
Jens S., Esbjerg

Fra : Jesper KA

Dato : 25-06-02 20:40

Jens S., Esbjerg <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote in
message news:3d18aa78$0$71654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Desværre vurderes ikke alle at være kreditværdige til
> et dankort. Disse må afvente smart-cards - a'la taletidskort.

Det store hit i Sverige og jeg fatter det ikke .. folk hæver penge i
banken .. går ud på gaden og finder en smartcard automat ..
sætter pengene ind på kortet og går ind i butikken vedsiden af
og betaler deres indkøb med kortet .. jeg kan bare ikke se fidusen.

Fremgangs måden er ikke grebet ud af luften .. jeg har siddet
en solrig dag for mindre end 1 uge siden og set det ske

Regards

Fra : Claus A. Groth

Dato : 25-06-02 20:27

"> Bankerne er selv skyld i deres røverier, at det desværre går ud over
> uskyldige er kun beklageligt.

De fleste banker gør alt hvad de kan for at begrænse røverier. B.la. med
mere overvågning og mindre kassebeholdninger.

> Hvorfor skal private hæve mere end 3.000 kr.

Hvad hvis man ikke har/eller ønsker Dankort og skal ud at købe f.eks.
nye hårdhvidevare???

> Hvorfor tilbyder bankerne ikke deres kunder en BS (BetalingsService)
> før PBS ?

Det er det samme.

> Jeg bruger selv NetBank og BS, desværre kan jeg kun aflevere mønter og
> checks i en bank.

Bare vent inden så længe så kan det også ordnes fra f.eks. en
pengeautomat.

mvh

Claus