Regneark
Fra : News

Dato : 25-06-02 14:35

Jeg har et stort Excel regneark, som jeg gerne vil afvikle fra en server.
Jeg vil helst ikke bruge Excel, fordi jeg gerne skulel tillade op til
100 samtidige brugere.

Hvordan konverterer jeg nemmest Excel regnearket til "noget andet",
der vil kunne afvikles fra en server, og hvad er "det andet"?

Det ville være perfekt, hvis regnearket stadig kunne bruges til at
opdatere tal og beregningsprocedurerer fremover, så jeg jeg vil
helst finde en løsning, der let kan konvertere regnearket.
Sådan, vupti!

Søren Kastholm

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-06-02 15:03

News wrote in news:3d187127$0$78780$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> opdatere tal og beregningsprocedurerer fremover, så jeg jeg vil
> helst finde en løsning, der let kan konvertere regnearket.

Du kan i fx Access via File/Import data/ importere data i Access fra
andre resurser. Du kan vælge enten at kopiere data over i Access eller
blot linke til data i regnearket. I begge tilfælde vil du kunne
kommunikere med din Access-database på normal vis. Hvis du blot vælger
at linke til dit regneark, så vil du nok opleve en performance-nedgang,
da data dermed skal hentes fra regnearket ved hvert request.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-06-02 07:59

> Du kan i fx Access via File/Import data/ importere data i Access fra
> andre resurser.

Jeg ved dog ikke om det er klogt at bruge Access, hvis sitet skal kunne
klare 100 samtidige brugere?

Mvh Mark

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-02 15:05

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message

> Jeg ved dog ikke om det er klogt at bruge Access, hvis sitet skal kunne
> klare 100 samtidige brugere?

Hvis du virkelig har 100 _samtidige_ brugere, så ville du have ca 100 * 60 *
60 hits i timen, og det er et problem for Access,
Er det tilfældet?

Betyder "100 samtidige bruger" at du har spidsbelastninger på 100 hits hvert
sekund?
Eller er det potentialt 100 brugere der vil bruge systemet?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-06-02 17:35

> Hvis du virkelig har 100 _samtidige_ brugere, så ville du have ca 100 * 60
*
> 60 hits i timen, og det er et problem for Access,
> Er det tilfældet?

Spørg "News", jeg gentog bare hvad han sagde :)

/Mark

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-02 20:37

> *
>
> Spørg "News", jeg gentog bare hvad han sagde :)

Kæden hoppede vist af for mig

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-02 19:56

"News" <kastholm@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan konverterer jeg nemmest Excel regnearket til "noget andet",
> der vil kunne afvikles fra en server, og hvad er "det andet"?

Du kan connecte til dit regneark via ODBC

mvh/Peter Lykkegaard