DHCP problemer i Win98
Fra : Martin Hansen

Dato : 25-06-02 12:19

Jeg har en windows98 klient, der skal få tildelt ip adresse, samt DNS
og gateway fra en DHCP på en router.
Detter virker ikke.

Jeg har installeret TCP/IP protokollen, samt Opkaldskortet...
Jeg har også prøvet at slette TCP/IP protokollen igen, dette hjælper
dog heller ikke. Netværkskortet har jeg også prøvet at geninstallere,
og dette hjalp heller ikke.

Windows kommer med fejlen at den ikke kan finde nogen DHCP server.
Dette giver god ikke nogen mening, da jeg sider på min XP maskine på
samme netværk, som sagtens kan finde serveren....

Håber der er nogen der har en løsning på dette problem..

, L@mme

Fra : Mogens

Dato : 25-06-02 12:25

On 25 Jun 2002 04:19:24 -0700, lamme@it.dk (Martin Hansen) wrote:

> [...]
>samme netværk, som sagtens kan finde serveren....
>
>Håber der er nogen der har en løsning på dette problem..

Har du tjekket at du ikke har brugt et krydset kabel eller
sat Win98 maskinen i en uplink port i routeren ?

mvh Mogens

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-06-02 12:26

Martin Hansen wrote:

> Jeg har en windows98 klient, der skal få tildelt ip adresse, samt DNS
> og gateway fra en DHCP på en router.
> Detter virker ikke.
>
> Jeg har installeret TCP/IP protokollen, samt Opkaldskortet...

Du skal installere en netkortdriver og ikke opkaldskort. Opkaldskortet
bruges ifm. modemforbindelser.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 25-06-02 14:55

"Martin Hansen" <lamme@it.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har også prøvet at slette TCP/IP protokollen igen, dette hjælper
> dog heller ikke. Netværkskortet har jeg også prøvet at geninstallere,

En protokol skal altid være bundet til et interface før det virker !
I dit tilfælde skal interfacet være dit LAN netkort og ikke er opklads kort.
kontrolere dine drivere og installering af netkortet
HTH
Martin