Problemer med netkort
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-02 10:00

Hejsa

Jeg har et motherboard med on-board netkort.

Problemet er at jeg ikke kan få forbindelse ud af netkortet. Der er 2 små
dioder på netkortet og disse lyser begge på samme tid. Når man så piller
netkablet ud, så slukker den ene, men den anden diode lyser hele tiden.

Jeg har oplevet at computeren sagtens kunne få fat på en dhcp server, men
derefter er der ingen forbindelse ud.

Er det netkortet der er defekt, eller er det bare mig der ikke aner en dyt
om det hardware? )

--
Niels

Fra : Michael Thomsen

Dato : 25-06-02 13:08

hvilke drivere bruger du?

Fra : Line Wolff

Dato : 25-06-02 15:19

Udfra hvad du forklarer, lyder det som om at kortet virker.

Når der ikke er kabel i, vil det ene lys betyde, at kortet kører korrekt
(driver etc). Det andet lys der kommer når du sætter kabel i kaldes gerne
"linklys" og viser, at der er korrekt link via kablet (fx. at den har fat i
en hub i den anden ende).

Så det lyder altså godt nok Har du prøvet at give kortet en fast
IP-adresse i dit range og så forsøgt at pinge en anden
maskine/gateway/router? Ellers, får den tildelt en DHCP adresse, men du kan
bare ikke komme videre?

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-02 15:55

"Line Wolff" <news@nelja.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IP-adresse i dit range og så forsøgt at pinge en anden
> maskine/gateway/router? Ellers, får den tildelt en DHCP adresse, men du

Jeg har ikke prøvet at give den en fast IP (tog en smutvej og skiftede
motherboard så virkede det). Men det vil jeg da prøve når jeg skal samle en
ny maskine.

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler