MSSQL 2000 : Convertering fra varchar(8000~
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 25-06-02 10:14

Hejsa..

Jeg sidder lige med et stort problem som jeg håben en af jer kan hjælpe mig
med.

Jeg har en tabel, der bla. indeholder en varchar(8000) felt, men det har nu
vidst sige
at være for lidt, derfor vil jeg gerne converterer til text. Jeg har prøvet
at åbne
tabellen (en kopi) i design view og så bare lave felt typen om, det
resulterer så i at
der i halvdelen af records'ne kommer til at stå <longtext>.

Nogen der ved hvad det betyder, og hvad jeg evt. kan gøre ved det?

--
Med Venlig Hilsen
Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-06-02 10:22

Kasper Kamp Simonsen skrev:

> [...]
> om, det resulterer så i at
> der i halvdelen af records'ne kommer til at stå <longtext>.

Det er kun visninger i QA og EM mm. der benytter <longtext> som
pladsholder. Teksten er der stadigvæk. Prøv at lave en SELECT på
feltet og se om du ikke får det hele med.

> Nogen der ved hvad det betyder, og hvad jeg evt. kan gøre ved
> det?

Jeg går ud fra at det er lavet for at databasen kan arbejde
hurtigere. Data i text- og ntext-felter lagres adskilt fra resten
af felterne, og skulle en tabelvisning hente alle textværdier for
at vise en oversigt ville det tage længere tid end nu.

Du kan så vidt jeg ved ikke gøre noget ved det (dvs. man kan godt
sætte databasen til at gemme textfelter sammen med de normale
felter hvis der er plads - men du kan ikke helt slippe for
<longtext>-markøren)

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)