konsistent håndterling af arrays fra fo
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-02 08:58

Jeg har en form som _kan_ (men ikke altid gør) sende et array af
ansatteID's til min form-processor, hvor jeg får en error som jeg har
svært ved at undgå:

jeg har brugt:

if(!empty($_POST["AnsatURL"])){
if(is-array($_POST["AnsatURL"]){

}
}

Egentlig burde is_array være nok - men så returnerer den en fejl
("undefined index") når der ikke er noget med til den fra $_POST...

omvendt vil den ikke anerkende at Array er !empty... Hvilken tredje
funktion skal jeg bruge i stedet for !empty ?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-06-02 12:33

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in news:3D1822A0.2030300
@brunholm-scharff.dk:

> if(!empty($_POST["AnsatURL"])){
> if(is-array($_POST["AnsatURL"]){
>
> }
> }
>
> Egentlig burde is_array v‘re nok - men s† returnerer den en fejl
> ("undefined index") n†r der ikke er noget med til den fra $_POST...
>
> omvendt vil den ikke anerkende at Array er !empty... Hvilken tredje
> funktion skal jeg bruge i stedet for !empty ?

Hvad med isset?

if ( isset($_POST["AnsatURL"] && is_array($_POST["AnsatURL"]) )
{
   // Do your stuff
}

Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-02 12:52

Thomas Lindgaard wrote:
> Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in news:3D1822A0.2030300
> @brunholm-scharff.dk:

> Hvad med isset?
>
> if ( isset($_POST["AnsatURL"] && is_array($_POST["AnsatURL"]) )

jeg har prøvet den - så vidt jeg kan se så er den magen til empty hvad
Array angår

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-06-02 12:56

Jesper Brunholm skrev:
> Jeg har en form som _kan_ (men ikke altid gør) sende et array af
> ansatteID's til min form-processor, hvor jeg får en error som jeg har
> [...]

Prøv at lege lidt med en kombination af array_key_exists() og is_array().

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-02 13:31

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Prøv at lege lidt med en kombination af array_key_exists() og is_array().

Det prøvede jeg så - og jeg kunne stadig ikke få det til at virke - og
jeg undrede mig som en gal - og læste så koden "bagfra" (I ved -
tripplecheck af alting - og jeg havde glemt en "_" som skulle være i min
key...

Inden jeg når at grave mig helt ned under linoleumsgulvet skynder jeg
mig lige at oplyse om at det faktisk virker fint med !empty nu hvor jeg
_har_ skrevet rigtigt

*græmmer sig usigeligt over sin dumhed*

SORRY! og mange tak for hjælpen.

mvh