forskel på $ GET og $ QUERY
Fra : Christian Hansen

Dato : 25-06-02 09:38

Hej

Følgende kode fungere fint:

<?php

eval("print ".$_GET["input"].";");

?>

hvis man sætter input til eksempelvis "se" udskrives "se" på skærmen.

men

<?php

eval("print ".$_QUERY["input"].";");

?>

giver følgende fejl :

Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/chh/html/eval.php(3) :
eval()'d code on line 1

Jeg bruger php v. 4.2.1.

Er det ikke ret underligt. Jeg ville tro at det ikke gjorde nogen
forskel om $_GET eller $_QUERY blev anvendt?

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-06-02 09:49

Det er ikke $_QUERY men $_REQUEST.