Kvinder og lystfiskeri?
Fra : Claudia M. Nielsen

Dato : 12-02-01 08:50

Kære medlemmer i denne gruppe

Jeg har et aktuelt spørgsmål til jer alle sammen, som lyder;
Hvorfor kan det være at en del lystfiskere bliver godt sure og irriterede på
kvinder som også vil nyder og slappe af i naturen med en fiskestang?

Jeg har været udefor tit, at der kommer bemærkninger til mig, når jeg møder
op med mit grej på diverse fisketure på sundet - bemærkninger som er , nu er
turen ødelagt pga. der er kvinder med og den slags.

Hvad har denne gruppe at siger til mit spørgsmål?

Mvh
Claudia M. Nielsen / Amager

Fra : Joker

Dato : 14-02-01 20:47

Hej Claudia

Jeg tror slet ikke at du er så alene som du tror - måske på Sundet, men ikke
i Nordjylland.
Vi har en havfiskeforening i Aalborg, hvor der pt. er fem kvindelige
medlemmer ud af 100 og det viser sig faktisk, at det er os piger, der går
igen og igen ved deltagelse på de mange ture. Det gælder ikke kun de korte
ture, men også de lange døgnture, dybvandsture (også i Norge) og på vores
sidste Big Game tur. Vi har fået den fornødne respekt omkring vores fiskeri
(og vores fangster ! ) - jag tror rent faktisk at vores "kolleger" af og
til glemmer at vi er piger.

Mvh.
Winnie

winnie@snoeren.dk