Ømme mavemuskler
Fra : P.Sørensen

Dato : 24-06-02 20:02

Jeg ved ikke rigtig, hvordan det er gået til...men i den sidste måneds tid
har jeg været ganske øm i højre side af nogle af de nederste mavemuskler,
sådan lige over "skambenet" så at sige. Det føles som hvis man laver 100
mavebøjninger uden at være i form - dèn form for ømhed. .
Jeg kan mærke det når jeg løber (smerte ved hvert skridt), går ned ad
trapper, nyser/hoster, vender mig i sengen og lign. .Kan fremprovokeres ved
at stramme mavemusklerne, og evt. dreje mig lidt til siden
Har lidt mistanke til tennis, som jeg spiller ofte.
Har nogen andre evt. prøvet at få mavemuskel skader af tennis? (på rent
amatørbasis, forstås)??
Besøgte læge efter et par uger - "det forsvinder", sagde han. Men nu er der
altså gået lang tid synes jeg, uden ændring. Det svinger dog lidt i
intensitet, men er ihvertfald oppe at toppe igen, hver gang jeg har løbet,
f.eks. på tennisbanen.
Hvad kan man gøre ved sådan en øm muskel? Skal den have ro, eller det
modsatte?? Skal den behandles, eller skal tiden bare gå? Skal det virkelig
tage så lang tid, hvis der er tale om en forstrækning el.lign? Kan det være
noget andet der er galt? (Intet tegn på brok)
Tak for evt.erfaringer.
P.sørensen

Fra : Sus

Dato : 30-06-02 16:22

Har du overvejet om det kan være lyskebrok eller sådan noget.