Debian apt-get proxy
Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 24-06-02 20:35

Hvorledes jeg får apt-get til at "glemme" tidligere proxy
indstillinger. Jeg har fjernet det i alle .bashrc filer - også de
globale, men apt-get bliver ved med at lede efter proxy serveren.

Hvilke andre filer kan det tænkes at være gemt i ?

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-06-02 20:34

Jakob Kirkegaard <jkir00@control.auc.dk> writes:

> Hvilke andre filer kan det tænkes at være gemt i ?

/etc/apt/apt.conf eller en fil i /etc/apt/apt.conf.d/ måske.

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-06-02 21:10

On Mon, 24 Jun 2002 21:47:22 +0200, Jakob Kirkegaard wrote:

> Nej, der står desværre heller ikke noget. Jeg kan selvf. køre en
> unset http_proxy før hver apt-get, men det virker dog unødigt
> besværligt.

Hvis du gerne vil bruge proxy for alt andet end apt-get, så er det vel
den nemmeste måde at tackle det på?

(Hvis ikke, kan du jo lade være med at sætte http_proxy overhovedet).

Mvh.

--
"I'm asking the stupid Swedish people if the concert is Adam Sjøgren
over, is it over my friends from Låndåun? NO!" asjo@koldfront.dk

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 25-06-02 11:42

Adam Sjøgren wrote:
> On Mon, 24 Jun 2002 21:47:22 +0200, Jakob Kirkegaard wrote:
> Hvis du gerne vil bruge proxy for alt andet end apt-get, så er det vel
> den nemmeste måde at tackle det på?

Jeg skal ikke bruge proxien til noget som helst.

> (Hvis ikke, kan du jo lade være med at sætte http_proxy overhovedet).

Problemet består i, at jeg ikke kan finde ud hvor http_proxy bliver sat.

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-06-02 12:20

Jakob Kirkegaard wrote:

> Problemet består i, at jeg ikke kan finde ud hvor http_proxy bliver sat.

/etc/profile måske? /etc/profile.d/? /etc/csh.chsrc?

Prøv at greppe efter http_proxy i /etc.

/Rasmus

Windows NT: Insert Wallet into Drive A: and press any key to empty.
--Matt Garrison, MacLine

Fra : N/A

Dato : 25-06-02 11:42

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-06-02 12:17

On Tue, 25 Jun 2002 12:42:16 +0200, Jakob Kirkegaard wrote:

> Problemet består i, at jeg ikke kan finde ud hvor http_proxy bliver
> sat.

Ah, ok - det var alt det med apt-get der gjorde mig forvirret.

Giver "find /etc -type f | xargs grep http_proxy" noget?

Mvh.

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-06-02 15:47

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>"find /etc -type f | xargs grep http_proxy"

Der må jo være noget smart ved den kommando, siden du bruger den.
Hvad er det, den kan, som "grep -r http_proxy /etc/*" ikke kan?

--
Allan

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 16:04

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Der må jo være noget smart ved den kommando, siden du bruger den.
> Hvad er det, den kan, som "grep -r http_proxy /etc/*" ikke kan?

grep -r er ikke standard paa alle Unix-varianter.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-06-02 06:16

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>grep -r er ikke standard paa alle Unix-varianter.

OK. Nu har jeg vist fattet det:

grep -r er ikke standard.
Det var dumt af mig at skrive "/etc/*" i stedet for "/etc".
Nogle mennesker kan ikke holde fingrene fra xargs.

Takker.

--
Allan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-06-02 16:33

Allan Olesen skrev:

> Der må jo være noget smart ved den kommando, siden du bruger den.
> Hvad er det, den kan, som "grep -r http_proxy /etc/*" ikke kan?

"grep -r http_proxy /etc/*" har en begrænsning i antallet af argumen-
ter, eller længden af kommandolinien, men xargs sørger for at den
grænse ikke bliver overskredet.

Både din og Adams metode slår dog fejl hvis der er filer med mellem-
rum i de kataloger man besøger. En mulig løsning er:

   find /etc -type f -print0 | xargs -0 grep http_proxy

// Klaus

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-06-02 17:42

Klaus Alexander Seistrup <jakabov119@magnetic-ink.dk> writes:

> "grep -r http_proxy /etc/*" har en begrænsning i antallet af argumen-
> ter, eller længden af kommandolinien,

hvorfor man selvfølgelig også kun skriver 'grep -r http_proxy /etc'

>    find /etc -type f -print0 | xargs -0 grep http_proxy

Som er GNUismer.

Men nu er Debian et GNU-system så begge dele virker. Jeg har selv
xargs-versionen siddende i fingrene og ved at jeg aldrig kunne drømme
om at lave filnavne med mellemrum i.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-06-02 18:15

On Tue, 25 Jun 2002 16:46:44 +0200, Allan Olesen wrote:

> Der må jo være noget smart ved den kommando, siden du bruger den.

Njahr.

> Hvad er det, den kan, som "grep -r http_proxy /etc/*" ikke kan?

/etc-dirs med rigtigt, rigtigt mange filnavne i?

Mvh.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-06-02 20:52

Jakob Kirkegaard wrote:

> [...]
> globale, men apt-get bliver ved med at lede efter proxy serveren.
>
> Hvilke andre filer kan det tænkes at være gemt i ?

Er det ikke i /etc/apt/sources.list ?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>