temperatur på cpu
Fra : Thomas Larsen

Dato : 24-06-02 19:40

hej NG

min pc har det med at "fryse" midt i at jeg arb ved den, or det er ikke
fordi jeg har specielt mange vinduer åbne ad gangen, så jeg har den mistænkt
for at min cpu bliver for varm eller også er mine ram dårlige.
er der nogle der kan hjælpe?
hvor varm skal/må cpu`en være?

det er en helt ny pc
amd xp 1700+
ati radeon 7500
ECS h7s5a
SB live player 5,1
men........... kun mine gamle 256 sd ram

mvh
thomas

Fra : Kasper Guldmann Niel~

Dato : 24-06-02 20:09

Det kunne være dine ram, der kørte 133mhz og kun var lavet til 100, men jeg
tror mere på at det er din processor, der bliver overophedet. Du kan f.eks.
bruge SpeedFan til at måle din processortemp. (kan downloades på
download.com)
Temperaturen skal normalt helst ikke meget over 50 grader.

Fra : Martin K

Dato : 24-06-02 20:13

Thomas Larsen wrote:
> [...]
> ikke fordi jeg har specielt mange vinduer åbne ad gangen, så jeg har
> den mistænkt for at min cpu bliver for varm eller også er mine ram
Så længe maskinen er stabil er der ingen problemer, men da din ikke er det,
kunne temperaturen nok være årsagen. Du skriver ikke nogen om hvilken køler
du har, men jeg har samme CPU som dig monteret på et Asus A7A266-E og Asus
Probe fortæller mig at min i Idle er 55 C og ved full load 60 C. Jeg har
bare en standard CoolerMaster køler, i et AOpen kabinet med knap så megen
udluftning som jeg kunne ønske....

> det er en helt ny pc
> amd xp 1700+
> ati radeon 7500
> ECS h7s5a
Det hedder vel K7S5A?!?

> SB live player 5,1
> men........... kun mine gamle 256 sd ram

Få dig nogle DDR-ram, det giver godt, og det er faldet voldsomt i pris på
det sidste...

--
Martin K

Fra : Thomas Larsen

Dato : 25-06-02 07:08

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> udluftning som jeg kunne ønske....
> det er en standard køler som de sendte med, men jeg har bestilt en silence
viking, der samtidig skulle være meget lydsvag!!!