linux på laptop
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-06-02 19:06

Hejsa NG,

Jeg har lige installeret Woody på min laptop, så der er lige et par
spørgsmål...:

1) Hvor indstiller jeg refreshrate henne? Min CRT skærm, som jeg slutter ti
her hjemme, ryster helt vildt.

2) Jeg kan ikke få danske tegn til at fungere i konsollen - hvor skal jeg
rette? Det samme gælder "alt gr + ??" tastekombinationerne.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-06-02 19:15

Tonni Aagesen <use.my@signature.dk> wrote:

> 2) Jeg kan ikke få danske tegn til at fungere i konsollen - hvor skal jeg
> rette? Det samme gælder "alt gr + ??" tastekombinationerne.

Installer pakken "locales" og vælg enten da_DK eller en_DK og exporter
tilsvarende i variablen LC_CTYPE

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Although I must say I approve of your new tailor." - Q

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 24-06-02 19:29

Tonni Aagesen wrote:
> 1) Hvor indstiller jeg refreshrate henne? Min CRT skærm, som jeg
> slutter ti her hjemme, ryster helt vildt.

Det gøres i filen /etc/X11/XF86Config-4 eller blot /etc/X11/XF86Config
alt efter din version. Der skulle gerne være et sted hvor der står
noget i retning af:

Section "Monitor"
Identifier "Samsung"
HorizSync 30.0 - 69.0