ASUS A7M-266D
Fra : Buceta

Dato : 24-06-02 15:32

Heyy,

Jeg har det mærkeligste problem med en dual Palomino.

Når jeg prøver at starte op beeper den kontinuerligt. Jeg har fået skiftet
ram´et og har PC2100 DDR ram. 2 klodser. (Det er APACER så der burder ikke
være nogle problemer)

Den vil ikke engang poste, men beeper bare. Der kommer ikke noget signal
gennem grafikkortet. Jeg har en Enermax 540 Watts strømforsyning så det kan
heller ikke være det.

Nogen gode ideer??? FSB er sat til at køre 133 så den kører synkron med DDR
ram.

Buceta

Fra : Peter Pan

Dato : 24-06-02 16:39

"Buceta" <marcus.tempte@brio.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den vil ikke engang poste, men beeper bare. Der kommer ikke noget signal
> gennem grafikkortet. Jeg har en Enermax 540 Watts strømforsyning så det

Hvad indeholder dit system mere præcist. Herunder hvilke processorer (Athlon
MP eller XP? samt hastighed) PCI Kor. Ram størrelse samt om det er Reg. ECC
eller bare alm. DDR ram.

Og sidst men ikke mindst hvordan bibber den? De bib lyde er en fejlkode, som
kan slåes op. Check evt. manualen side 39 (hvis det ikke er ændret i din
revision af manualen. Min er 1.02) under overskriften "3.9 Starting up the
first time"

Ved du iøvrigt hvilken bios version du har på bundkortet? Hvis det ikke er
den nyeste kan det være du skal have opgraderet biosen for at supportere din
processor. Og så skal du have fat i en lidt ældre processor for at flashe
biosen.

Mvh
Anders

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 24-06-02 20:06

Buceta wrote:
> [...]
> heller ikke være det.
>
> Nogen gode ideer??? FSB er sat til at køre 133 så den kører synkron med DDR

ja, havde en kammerat med samme problem.. han havde 2x 1GB moduler.. de
brugte stackede chips og det supportede chipsettet ikke for 1GB
moduler.. men nu skrev du ikke hvor store dine moduler var.. ?

check evt. at dine ram chips er AMD *approved* :)

Fra : Buceta

Dato : 25-06-02 07:20

Nu er det godt nok kun 2x 512MB Moduler men det kunne jo sagtens være det.

Det er en Dual Athlon MP 1800 med alm DDR ram. Beepkoderne står for at DDR
ram´et ikke er i eller er defekt.

Jeg har også manual 1,02

´Buceta

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-06-02 13:11

Buceta wrote:
> Nu er det godt nok kun 2x 512MB Moduler men det kunne jo sagtens være det.

har du fået det fixet eller?