Grabbe tekst fra side
Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 24-06-02 13:38

Hejsa!

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan grabbe alt tekst fra en bestemt side
f.eks. (www.domain.dk/test/) til en variabel og sætte ind med echo ?

Teksten skal grabbes uden formatering så jeg selv kan med f.eks. css
bestemme med hvad skrifttype teksten skal stå med.

--
Jakob M. Frederiksen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-02 07:50

Jakob M. Frederiksen wrote:
> Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan grabbe alt tekst fra en bestemt side
> f.eks. (www.domain.dk/test/) til en variabel og sætte ind med echo ?

jeg vil mene at du skal tage et kig på readfile() funktionen

> Teksten skal grabbes uden formatering så jeg selv kan med f.eks. css
> bestemme med hvad skrifttype teksten skal stå med.

der findes en striptags() funktion til at fjerne alle tags med...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 25-06-02 14:02

> jeg vil mene at du skal tage et kig på readfile() funktionen

Tak, det var faktisk lige den jeg skulle bruge, men den giver mig et
underligt problem jeg ikke forstår (Skyldes måske jeg er noob til
php..whatever)

Jeg har fået fat i et httpQ plug-in til WinAmp så når jeg indtaster
adressen: http://xx.xx.xxx.xxx:4800/getcurrenttitle?p=123 får jeg hvad
WinAmp afspiler. Det vil jeg så have ind på en side hvor jeg selv kan ændre
font, farve og størrelse. Med readfile fungerer det fint 1/3 af gangene man
prøver. De resterende 2/3 gange får jeg entet slet ikke noget eller fejlen

Warning: readfile("http://80.62.166.251:4800/getcurrenttitle?p=123") - No
error in c:\apache\htdocs\test.php on line 3

Min test.php ser således ud:

<?

readfile('http://80.62.166.251:4800/getcurrenttitle?p=123');

?>

Nogen der kan sige mig fejlen?

Fra : Jacob Styrup Bang

Dato : 02-07-02 11:06

Her er en mulig løsning. jeg bruger den og den virker fint. Dog kommer der
en fejl hvis WinAmp ikke køre, men det kan nemt fixes.

http://www.csc.uvic.ca/~karvanit/winamp/sample.html

"Jakob M. Frederiksen" <j.frederiksen@tdcadsl.dk-nospam> skrev i en
meddelelse news:af9pkr$qem$1@sunsite.dk...

Fra : Peter M. Hansen

Dato : 25-06-02 12:58

#######
Der er en rpm pakke der hedder :curl-7.9.6-1mdk.i586.rpm
til Mandrake som du sikkert kan bruge da dette kan grappe sider fra nettet
#######

Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 25-06-02 14:05

"Peter M. Hansen" <pmhdk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> #######
> Der er en rpm pakke der hedder :curl-7.9.6-1mdk.i586.rpm
> til Mandrake som du sikkert kan bruge da dette kan grappe sider fra nettet
> #######

Tak, men jeg kører desværre ikke Linux

--
Jakob M. Frederiksen

Fra : WebmDK

Dato : 25-06-02 16:47

Hejsa Jakob
Jeg har forsøgt forgæves en times tid nu,
Kan du ik lige vise den kode du bruger???
"Jakob M. Frederiksen" <j.frederiksen@tdcadsl.dk-nospam> skrev i en
meddelelse news:af73qp$8m4$1@sunsite.dk...

Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 25-06-02 17:59

"WebmDK" <jens5NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa Jakob
> Jeg har forsøgt forgæves en times tid nu,
> Kan du ik lige vise den kode du bruger???

Se min post i denne tråd klokken 15:02 - Der er al den kode jeg bruger.

--
Jakob M. Frederiksen

Fra : WebmDK

Dato : 26-06-02 03:21

Nå ok, jeg tænkte at du kun ville have en del af siden.....
"Jakob M. Frederiksen" <j.frederiksen@tdcadsl.dk-nospam> skrev i en
meddelelse news:afa7h8$4ba$1@sunsite.dk...