2 netværk i en pc... hvad kan det bruges t~
Fra : Cypher00

Dato : 12-02-01 11:34

Hej!

Jeg sad og læste nogle posts og kom forbi en med netværkskort og win98 kunne
køre 2 kort på en gang.
Nu har jeg har jeg ikke selv 98 på min pc men 2000..

det jeg ville spørge om var HVAD KAN DET BRUGES TIL! altså nå det ikke lige er
en server man har med at gøre....

Fordobler det hastiheden eller hva!

Cypher@baad.dk
--
Posted Courtesy of www.webber.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-02-01 11:22

On mon, 12 feb 2001 10:33:55, NOSPAMCypher@baad.dk (Cypher00) wrote:

> [...]
>Nu har jeg har jeg ikke selv 98 på min pc men 2000..
>
>det jeg ville spørge om var HVAD KAN DET BRUGES TIL! altså nå det ikke lige er

Hej

Jeg har f.eks. 2 netkort i min maskine.
Det ene klarer forbindelsen til mit kabelmodem
og det andet er forbundet til husets 2 andre
maskiner. 2 netkort til 2 forskellige forbindelser.

Mvh Mogens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-02-01 14:24

"Cypher00" <NOSPAMCypher@baad.dk> wrote in message
> det jeg ville spørge om var HVAD KAN DET BRUGES TIL! altså nå det ikke
lige er
> en server man har med at gøre....

Det kan bruges som Gateway mellem 2 forsk. typer netværk eller 2 forsk.
segmenter.

Det kunne være man havde et Token-Ring net og et Ethernet net, her kan en
maskine med 2 netkort, sørge for at begge net kan kommunikere med hianden,
når de fysisk ikke er tilgængelige.

I de tidl. posts har du oftest set det i sammenhæng med at folk bruger det
til deling af Internetforbindelse.

Ét netkort til Internetforbindelse og ét til det lokale netværk (LAN).

--
Bjarke Andersen

Fra : Cypher00

Dato : 12-02-01 15:32

Ok Men nu har jeg sat vores hjemme netværk op sådan at man ´får internet og
netvær gennem samme stik altså det endeste der skal til er at du sætter stikket i
og hvis eller windoze ellers har installeret Netværket ordenlig så er du på nettet
der skal intet sættes op

Hvad kan jeg så Bruge det til!!

--
Posted Courtesy of www.webber.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-01 14:40

On mon, 12 feb 2001 14:32:24, NOSPAMCypher@baad.dk (Cypher00)
wrote:

> [...]
> og hvis eller windoze ellers har installeret Netværket ordenlig så er du på nettet

I din situation: Ikke noget.

-A

Fra : Mogens

Dato : 12-02-01 14:40

> [...]

>og hvis eller windoze ellers har installeret Netværket ordenlig så er du på nettet

Ja, så har Du vel ikke Noget at Bruge det Til. Vel ?

Fra : Cypher00

Dato : 13-02-01 14:37

Det var bare det jeg skulle vide