Problem med webcam
Fra : Lasse Andersen

Dato : 24-06-02 03:30

Jeg har netop købt et Logitech QuickCam Web men af en eller anden grund får
det mit system til at fryse fuldstændig og der er kun reset knappen tilbage.
Kameraet fungerer fint nok men efter noget tid (det varierer meget) står det
helt stille og jeg må genstarte med reset knap.
Jeg har prøvet at installere VIA USB filter og har også prøvet at deaktivere
LVcomS.exe vha msconfig og det har ikke hjulpet. Det var nogle forslag som
jeg fandt andre steder på nettet.
Nu har jeg lånt et ældre Logitech QuickCam Pro af en kammerat og det
fungerer bare perfekt.

Mit spørgsmål lyder: Er det et kendt problem med QuickCam Web modellen og
Windows XP Prof. og kan man evt. gøre noget ved det ? Eller skal jeg bare
pakke skidtet sammen og i stedet for ofre lidt flere kroner og købe 3000 Pro
modellen som vist svarer til den gamle QuickCam Pro Dark Focus Ring ?

Jeg har brug for et godt webcam, som primært skal bruges til video chat med
min gamle klassekammerat som nu bor i USA og derfor vil jeg gerne have et
godt og stabilt kamera. Jeg hørte at Logitech ikke var det værste valg
men....det her lover ikke godt.

Findes der evt. andre fabrikater som er bedre eller ligeså gode ? Prisen er
ligegyldig. Jeg går og lurer lidt på et Philips ToUcam Pro PCVC740K. Kan
dette anbefales eller skal jeg bare lade som om, at jeg aldrig har hørt
noget om det ?

På forhånd tak.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-06-02 22:15

On Mon, 24 Jun 2002 04:30:18 +0200, "Lasse Andersen"
<lasse.andersen@privat.dk> wrote:

> [...]
>ligegyldig. Jeg går og lurer lidt på et Philips ToUcam Pro PCVC740K. Kan
>dette anbefales eller skal jeg bare lade som om, at jeg aldrig har hørt

Jeg har et Philips ToUcam Pro PCVC740K.
Skarpheden er helt i top (til den pris), samt lysfølsomheden, man kan
virkelig få ganske gode billeder i dårlig belysning.
Softwaren fra Philips er kun til Windows fungerer ok (men er ikke
imponerende). Man kan finde Linux drivere på nettet, bruger selv en på
en Mandrake Linux 8.1.
Foden er noget møg hvis kameraet skal flyttes ret meget.
Det er ikke særlig kønt
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Karsten

Dato : 03-07-02 09:28

Jeg går ud fra at det er et USB Web-cam du har.

Det der kan være problemet med kameraet, er at det ikke understøtter
"Open Host Controller interface". Der findes to måder at PC
kommunikere med USB enheder på, og det er via "Universal" eller "Open"
- "Host Controller Interface (HCI)".

Den forhistorie jeg har hørt er at Intel opfandt Universal HCI, og
kræver licens hvis andre producenter bruger dette. Det er fx. AMD ikke
interesseret i, og derfor bruger de Open HCI. Problemet med Open HCI
er at det kræver nogle hurtigere responstider, og det kan få USB
enheder til at gå i blims. Hvis du oplever at systemet fryser
fuldstændigt, og bliver normalt når du hiver dit USB web cam ud, er
det helt klart det der er problemet.

Hvis du har en AMD processor, kan du derfor skifte den ud med en Intel
processor, eller du kan købe et webcam der lover at den kan klare Open
HCI

Håber at det hjalp

Karsten