Motionssveder.
Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 23-06-02 19:53

Hej,
For knap 2 måneder siden begyndte jeg at spinne ( cykle i et motionscenter )
I starten lå der en lille sø af sved under cyklen, når timen var ovre. Nu -
hvor min kondi vel er blevet meget bedre - ligger der en rigtig stor sø
under cyklen. Er det ikke lidt underligt. Skulle man ikke svede mindre når
kondien stiger, og anstrengelsen stort set er den samme ?
Hilsen Steffen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-07-02 21:31

In article <wNoR8.83762$N46.2266909@news010.worldonline.dk>,
"Steffen Antoniussen" <antoniussen@image.dk> wrote:

> [...]
> under cyklen. Er det ikke lidt underligt. Skulle man ikke svede mindre når
> kondien stiger, og anstrengelsen stort set er den samme ?

Det er blevet varmere.

Jo bedre form jeg er i, jo mindre tøj skal jeg have på når jeg løber,
idet kroppen skal af med mere varme. Når jeg løber, så løber jeg
eksempelvis i shorts og singlet eller tshirt ned til 10 grader. Herefter
t-short og halvlange tights ned til omkring frysepunktet. Jeg går ud
fra, at du nok ikke har mindre på. For mange motionister anvender for
meget tøj.

Fra : izeqb

Dato : 02-07-02 00:42

On Sun, 23 Jun 2002 20:52:41 +0200, "Steffen Antoniussen"
<antoniussen@image.dk> wrote:

> [...]
>under cyklen. Er det ikke lidt underligt. Skulle man ikke svede mindre når
>kondien stiger, og anstrengelsen stort set er den samme ?

Jeg ville mene, at når du kommer i bedre form, bliver din krop
samtidig medre til at regulere/komme af med - varmen.

Derfor sveder du mere nu, end da du startede og var i dårligere form.

// Hjalte