Tælle links
Fra : Søren

Dato : 23-06-02 13:59

Jeg har en MySQL tabel med links (tabel indhold: id (tal), link, tekst,
kommentar hvor id er fk og link pk) og jeg vil gerne have vist antallet af
links i tabellen. Det vil jeg gøre ved at lade den tælle antal links op og
skrive dem ud med en printf. Men jeg kan ikke få min kode til at virke - er
der nogen af jer der umiddelbart kan se en fejl i koden ?

<?php
//connect to the database
$conn=mysql_connect("localhost", "xbase", "secret")
or die ("couldn't connect to server");
$selected=mysql_select_db("xbase",$conn)
or die ("couldn't connect to database");
$taelLinksResult = mysql_query("SELECT COUNT(link) FROM arkivlink", $dbConn)
or trigger_error(mysql_error());
//close connection to database
mysql_close($conn);
//show number of links
$antalLinks = mysql_result($taelLinksResult, 0)
{
printf("Der er %s link til arkiver og museer<br>", $antalLinks);
}
?>

Venlig hilsen
Søren

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 23-06-02 17:19

Hej

> Men jeg kan ikke få min kode til at virke - er
> der nogen af jer der umiddelbart kan se en fejl i koden ?
Prøv at skrive printf("%d", tekst) i steden for printf("%s", tekst)
%s er nemlig beregnet til strenge, og %d til tal!

Men jeg kan ikke finde nogle andre fejl i koden!

Mads
--
Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-02 17:38

On Sun, 23 Jun 2002 14:59:28 +0200, "Søren" <sorenh@gmx.net> wrote:

>Men jeg kan ikke få min kode til at virke

Hvad er fejlsymptomerne? Får du nogen fejl? Hvad output får du?

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren

Dato : 23-06-02 18:08

Jeg har nu skiftet %s ud med %d. Jeg fik fejlmelding på den start og stop
tuborg - { - paranteser jeg havde omkring prinf sætningen, som jeg så
fjernede. Der er nu tre fejlmeldinger som jeg har sat ind imellem linierne i
nedenstående kode, som viser hvordan koden ser ud nu med de få justeringer,
der har været.

[...]

til den ovenstående linie er fejlmeldingen:
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in arkivlink.php on line 44

or trigger_error(mysql_error());

til den ovenstående linie er fejlmeldingen:
Notice: in arkivlink.php on line 45

//close connection to database
mysql_close($conn);
//show number of links
$antalLinks = mysql_result($taelLinksResult, 0);

til den ovenstående linie er fejlmeldingen:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in arkivlink.php on line 51

printf("Der er %d link til arkiver og museer<br>", $antalLinks);
?>

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 23-06-02 20:12

Hej

> $taelLinksResult = mysql_query("SELECT COUNT(link) FROM arkivlink",
$dbConn)
Hvis du skriver $conn istedet for $dbConn så skulle problemet gerne løse sig
selv.

Fra : Søren

Dato : 23-06-02 20:17

"Mads A. Jensen" <mads@NOSPAManything.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> $dbConn)
> Hvis du skriver $conn istedet for $dbConn så skulle problemet gerne løse
> [...]

Det var lige det der skulle til. Nu virker det. Tak for hjælpen.

/Søren