Kvinde og lystfiskeri?
Fra : Claudia M. Nielsen

Dato : 12-02-01 08:47

Kære medlemmer i denne gruppe

Jeg har et aktuelt spørgsmål til jer alle sammen, som lyder;
Hvorfor kan det være at en del lystfiskere bliver godt sure og irreterede på
kvinder som også vil nyder og slappe af i naturen med en fiskestang?

Jeg har været udefor tit, at der kommer bemærkninger til mig, når jeg møder
op med mit grej på diverse fisketure på sundet - bemærkninger som er , nu er
turen ødelagt pga. der er kvinder med og den slags.

Hvad har denne gruppe at siger til mit spørgesmål?

Mvh
Claudia M. Nielsen / Amager

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 12-02-01 14:21

Helt oacceptabelt!
Så känner inte jag. Jag hade tyckt det var roligt om fler kvinnor började
fiska.
Mvh Henric

Fra : Erik Thorsen

Dato : 12-02-01 16:39

"Henric Blomqvist" <henric@telescopesoftware.se> skrev i en meddelelse
> Helt oacceptabelt!
> Så känner inte jag. Jag hade tyckt det var roligt om fler kvinnor började
> fiska.

Ja, for så ved man da hvor man har dem.
hilsen erik thorsen

Fra : RD

Dato : 12-02-01 20:01

Du glemte at de skal brændes ved livets afgang .
Man kan jo ikke være for sikker. ( gælder mest svigermødre)

RD

Fra : Claus

Dato : 12-02-01 17:59

Hvis du fisker som du poster news, så forstår jeg det godt.
Måske det er fordi det ofte er sådan at kvinder på fisketure generelt
er mere uerfarne, da de ofte kun "kommer med en gang i mellem".
De kender således ofte ikke de uskrevne regler, eller fisketeknikker,
og kan af den grund afstedkomme en del problemer.
Når det så er sagt, kunne jeg vældig godt tænke mig at se flere
kvinder på fisketure, og personligt kunne jeg ikke drømme om at komme
med bemærkninger hvis der er kvinder med, og hvis de "har tjek på
tingene" skal de nok få min dybeste respekt - så klø bare på og lad
dig ikke slå ud.

Claus

Fra : Mich@el

Dato : 12-02-01 22:38

Hej Claudia.

"Claudia M. Nielsen" wrote:

> [...]
> op med mit grej på diverse fisketure på sundet - bemærkninger som er , nu er
> turen ødelagt pga. der er kvinder med og den slags.

Måske drengene er bange for at fange mindre/færre fisk.

Bare et bud.

Mvh.

Mich@el

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-02-01 10:34

"Claudia M. Nielsen" wrote:

> [...]
> op med mit grej på diverse fisketure på sundet - bemærkninger som er , nu er
> turen ødelagt pga. der er kvinder med og den slags.

Jeg ved ikke med sikkerhed, men jeg tror det har meget med, gammel
overtro at gøre, der er stadivæk, en del folk der tror på disse.
En af overtro jeg har set nogle steder er at kvinder bringer ulykke,
på arbjedsstedet, osv.

Personligt kan de tage deres "overtro" og putte det et sted hvor solen
aldrig skinner.

> Hvad har denne gruppe at siger til mit spørgesmål?

Det er forfriskene at se flere og flere kvinder der fisker.
Men det er stadivæk relativt sjælden at se kvinder på fisketure.

mvh
   mike.

--
#include <stddisclaimer.h>