Afmontering af køleprofil?
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 13:22

Jeg vil afmontere en køleprofil som er monteret på en CPU med termisk
ledende tape.

Hvordan får jeg lettest denne tape til at slippe grebet?

Claus

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-06-02 13:49

Det har jeg lige prøvet ved en P4.

Jeg vrikkede ligeså stille i alle hjørnerne og til sidst sad jeg med køleren
og en CPU klisteret på

Så tog jeg en skarp kniv og fik den af.!

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 14:30

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Det har jeg lige prøvet ved en P4.
>
> Jeg vrikkede ligeså stille i alle hjørnerne og til sidst sad jeg med
køleren
> og en CPU klisteret på

Tjah men den CPU jeg har er loddet direkte i printet, så den løber ingen
steder.

> Så tog jeg en skarp kniv og fik den af.!

Hmm jeg kan ikke få plads til en kniv mellem CPU og køleprofil, netop fordi
CPU'en er loddet direkte i printet.

Andre forslag?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 14:57

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev
> Andre forslag?

Nope - ikke voldsomt. Jeg bruger et barberblad.

/Chr

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-06-02 15:03

> Jeg vil afmontere en køleprofil som er monteret på en CPU med termisk
> ledende tape.
>
> Hvordan får jeg lettest denne tape til at slippe grebet?

Limen bliver ofte skør og sprød og mister vedhæftningen efter
en time i dybfryseren! Hiv i profilen inden systemet 'får varmen' igen!

vent med at tænde for systemet, til det har nået stuetemperatur igen

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 15:47

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Limen bliver ofte skør og sprød og mister vedhæftningen efter
> en time i dybfryseren! Hiv i profilen inden systemet 'får varmen' igen!
>
> vent med at tænde for systemet, til det har nået stuetemperatur igen

Takker Villy, Det vil jeg prøve

Claus

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-06-02 17:48

> Takker Villy, Det vil jeg prøve
>
> Claus

Del venligst din erfaring her i gruppen (men det plejer nu at funke)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy