Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Sagsøgt - hvad nu?
Fra : Dopedog

Dato : 23-06-02 12:51

Hej allesammen

Jeg er netop blevet sagsøgt af Telefona på grund af en regning jeg ikke har
fået betalt o.s.v.

I stævninge papirerne står der:

"Hvis de ikke kan anerkende kravet skat de meddele dette skriftligt til
retten inden 14 dage efter den dag denne stævning er forkyndt"

Jeg kan ikke betale regningen nu da jeg ikke har noget arbejde men ligeså
snart jeg får et arbejde betaler jeg den selvfølgelig.

Skal jeg skrive det til retten? Eller mener de med "hvis de ikke kan
anerkende kravet" at hvis jeg ikke mener regningen passer o.s.v. ???

Og hvordan finder man ud af hvem sagsøgerens advokat er? For som der står i
brevet så kan man "kontakte sagsøgerens advokat for at få en rimelig
afdragsordning og undgå eventuelt senere at skulle møde i fogedretten"

På forhånd tak
Chris

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-06-02 13:08

Dopedog wrote:

> Skal jeg skrive det til retten? Eller mener de med "hvis de ikke kan
> anerkende kravet" at hvis jeg ikke mener regningen passer o.s.v. ???

Ja, at du "anerkender kravet" betyder, at du er enig i, at du skylder dem
pengene (og det er du jo). - Men jeg synes alligevel det ville være en god idé
at meddele retten, at du anerkender kravet (altså at du skylder pengene), men
at du ikke kan betale nu.

> Og hvordan finder man ud af hvem sagsøgerens advokat er? For som der står i
> brevet så kan man "kontakte sagsøgerens advokat for at få en rimelig
> afdragsordning og undgå eventuelt senere at skulle møde i fogedretten"

Har du ikke tidligere fået rykkere eller inkasso-breve vedrørende sagen? Der
må stå hvem, du evt. skal henvende dig til. Ellers kan du kontakte retten -
eller firmaet (altså TeleFona).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Dopedog

Dato : 23-06-02 15:28

> [...]
idé
> at meddele retten, at du anerkender kravet (altså at du skylder pengene),

Ok det tænkte jeg nok ...

> [...]
Der
> må stå hvem, du evt. skal henvende dig til. Ellers kan du kontakte

Tusind tak for det

Chris

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 23-06-02 16:12

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan finder man ud af hvem sagsøgerens advokat er? For som der står
> brevet så kan man "kontakte sagsøgerens advokat for at få en rimelig
> afdragsordning og undgå eventuelt senere at skulle møde i fogedretten"

Hvis du på nogen måde kan, så gå efter en afdragsordning - det er *måske*
muligt at undgå en dom i fogedretten som med sikkerhed vil placere dig i
RKI's sorte bog!

Husk på at Telefona helst vil have pengene med så lidt bøvl som muligt - det
er måske muligt at forhandle 20% af gælden væk fordi det vil også koste dem
tid og penge at gøre udlæg, trække dig i retten osv. Lidt samarbejdsvilje
kan tit blive til penge sparet for dig.

Skriv i øvrigt ikke under på de røde dokumenter fra RKI, hvor de ber dig
anderkende gælden og indgå en afdragsordning - det betyder at du melder dig
selv ind i RKI: Der skal ligge en dom og det skyldte beløb skal være større
end 1000 Kr før at du kan blive tvangsanmeldt.

Gå ned i Advokatvagten - de ved mere end mig ;-.)

Fra : Jørgen Raaberg

Dato : 23-06-02 21:20

"Frihtiof Andreas Jensen" <nomailhere@lookitup.yourself.com> skrev i en
meddelelse news:3d15e516$0$207$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Dopedog" <dopedog@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
>[KLIP]
>
>Der skal ligge en dom og det skyldte beløb skal være større
> end 1000 Kr før at du kan blive tvangsanmeldt.

En dom ??
Sikke noget sludder..du skal blot vedkende dig gælden.
Man behøver ikke engang skrive under nogle steder.
RKI sender dig et brev og gør opmærksom på, at man
skal rette henvendelse til kreditor, såfremt oplysningerne
ikke er korrekte...

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-06-02 23:42

"Jørgen Raaberg" wrote:

> [...]
> RKI sender dig et brev og gør opmærksom på, at man
> skal rette henvendelse til kreditor, såfremt oplysningerne

I øvrigt mener jeg at have hørt, at man slettes fra RKI igen så
snart man har betalt den gæld, som man er noteret i RKI for. Har
jeg ret?

--
Peter Knutsen

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 26-06-02 10:15

"Jørgen Raaberg" <no@email.com> skrev i en meddelelse

> "Frihtiof Andreas Jensen" <nomailhere@lookitup.yourself.com> skrev i en
> meddelelse news:3d15e516$0$207$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >

> En dom ??
> Sikke noget sludder.

Jeg tror mere på min advokat end på dig!

>.du skal blot vedkende dig gælden.

....det gør man hvis man underskriver den røde formular som RKI sender i håb
om at modtageren er naiv nok til at skrive under!

> Man behøver ikke engang skrive under nogle steder.

Hvis man ikke skriver under bliver man taget i retten og dømt - så
foreligger der en dom.

Fra : Jørgen Raaberg

Dato : 26-06-02 16:17

"Frihtiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@justremovethis.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse

> "Jørgen Raaberg" <no@email.com> skrev i en meddelelse

>[KLIP]

> Jeg tror mere på min advokat end på dig!

Ok..den beslutning skal jeg ikke tage fra dig...
Men hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden advokat til at rådgivning,
hvis de ting du skriver her, er noget du har fået at vide af ham.
Eller også er der noget du har helt misforstået.
Jeg har i år indberettet 3 dårlige betalere i RKI - UDEN at have været
i retten...så dine påstande er stadig det rene vrøvl.

> ...det gør man hvis man underskriver den røde formular som RKI sender i
håb
> om at modtageren er naiv nok til at skrive under!

Jeg tror vist du forveksler med RKI-rykkerservice.
Det er et forslag om en afdragsordning som skal underskrives,
for IKKE at blive registreret i RKI.

> Hvis man ikke skriver under bliver man taget i retten og dømt - så
> foreligger der en dom.

Ja....! - Hvis man IKKE vedkender sig gælden... - eller en evt.
afdragsordning.

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 27-06-02 08:39

> Jeg har i år indberettet 3 dårlige betalere i RKI - UDEN at have været
> i retten...så dine påstande er stadig det rene vrøvl.

Jeg skal da prøve at grave papirerne ud igen, for en sikkerheds skyld; Eller
måske er det eneste, der kræves før du dropper dit "vrøvl" postulat at een
af dine "klienter" sagsøger dig over indberetningen?

Fra : Jørgen Raaberg

Dato : 27-06-02 18:08

skrev i en meddelelse news:3d1ac0fb$0$1539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> måske er det eneste, der kræves før du dropper dit "vrøvl" postulat at een
> af dine "klienter" sagsøger dig over indberetningen?

Prøv lige at læse hvad det var jeg skrev...én gang til.

Det lader jo til, at du er meget forstyrret eller simpelthen bare ikke
fatter

hvad det var jeg skrev.

Hvis det nu var sådan som du skriver, tror du så RKI havde registreret

dem, hvis ikke jeg havde deres underskrifter ??

Tror du ikke de alle ville have gjort indsigelse ??

For at indberette en "dårlig betaler", kræver det, at man er kunde i RKI.

Efter en anmodning om registrering, sender RKI et brev til debitor.

Vedkommende har så mulighed for, at gøre indsigelse mod registreringen.

Såfremt debitor er uenig, er det så kreditors opgave at bevise, et evt.

mellemværende. - evt. ved en retssag.

Er sikker på, at du bare ærgrer dig over, at have brugt en masse penge på en

inkompetent advokat, der kan fylder dig med sådan en gang sludder.

Synes bare det er ærgerligt, at du udtaler dig her i gruppen om et emne du

tilsyneladende ikke har et dyt forstand på...

Synes du i morgen skulle ringe til RKI eller kigge på deres hjemmeside

www.rki.dk - så vil du se du se at du tager grueligt fejl.

> Gå ned i Advokatvagten - de ved mere end mig ;-.)

Det er jeg også overbevist om... :)

FUT : dk.snak.mudderkastning

Fra : smølf

Dato : 15-08-02 13:34

skid på RKI....det er bare et serviceorgan som ikke kan gøre dig noget som
helst..

hvad angår din regning, så er det op til dig og din samvittighed om du vil
betale den.

man kan ikke plukke hår af en skaldet og de omkostninger de har til
advokaten osv. overstiger i det lange løb din gæld...så slap bare af...