Harddisk problemer
Fra : JP

Dato : 23-06-02 11:58

Hej
Jeg har en computer med et A7V-133 bundkort. Situationen er at jeg er nødt
til udskifte en IBM disk, da der fejl på den. Jeg har købt en Maxtor
D740X-6L disk på 80 Gb og vil gerne installere den. Jumperne sidder nu, som
de gjorde fra fabrikken dvs. til cable select. Jeg prøvet de to andre
muligheder. Først med Partition Magic 7 og derefter Maxtors eget MaxBlast
Plus II har jeg forsøgt at forberede disken med 3 ens partioner, hvilken da
osse gik problemfrit. Nu forsøger jeg så at installere Windows 2000 dansk
med service pack 2 direkte fra cd'en, og her er kommer mit problem. Der
bootes godtnok på cd'en og en masse drivere indlæses i hukommelsen. Når den
er klar, trykker jeg på enter for at starte installationen. Men
installationsprogrammet har ikke fundet nogen harddisk og stopper men det
samme. Hvad har den gang i? Jeg synes det er højst besynderligt.

Anyone??

/JP

Fra : Deaster

Dato : 23-06-02 13:46

"JP" <jesperpe@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> installationsprogrammet har ikke fundet nogen harddisk og stopper men det
> samme. Hvad har den gang i? Jeg synes det er højst besynderligt.

Lad være med at bruge Cable select, men brug istedet master/slave og prøv
igen.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Martin K

Dato : 23-06-02 13:47

Deaster wrote:
> Lad være med at bruge Cable select, men brug istedet master/slave og
> prøv igen.

Helt enig..... med Master/Slave har man da styr på hvad der sker

--
Martin K

Fra : JP

Dato : 23-06-02 13:50

> Lad være med at bruge Cable select, men brug istedet master/slave og prøv
> igen.

Jeg har prøvet alle 3 muligheder på at sætte jumperne.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-06-02 13:48

kan også være fordi den evt sidder på en Controller som Win2kDK ikke har
drivers til.

Fra : JP

Dato : 23-06-02 13:53

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
> kan også være fordi den evt sidder på en Controller som Win2kDK ikke har
> drivers til.

Der har før været installeret windows 2k dansk med service pack1 på
computeren