Hørfrø
Fra : Liz

Dato : 23-06-02 10:38

Hej allesammen,
Er der et klog hovedet derude der har en "opskrift" på opblødte/kogte hørfrø
som gives til heste for at fjerne og forebygge sand i tarmen? Altså,
mængder frø og vand, og hvor meget af blandingen serveres til en hest der
vejer ca. 450-500kg, og hvor tit? Gives det et par dage ad gangen, eller kun
en gang, ved uges/måneds mellemrum?

Min hoppe fik et kolikanfald forrige søndag, og det er første gang i over 30
år med heste, at jeg har oplevet det. Jeg, og hoppen, var stærkt
chokeret!!!! Men da jeg ikke kunne finde årsagen til kolikken, tjekket jeg
lige hendes afføring og fandt lidt sand. Loppefrøskaller duer ikke - jeg
ønsker at bruge den samme blanding på alle mine heste og en er allergisk
over for skallerne! Hørfrø skulle efter sigende virke ligeså godt.
På forhånd tak.
Mvh Liz

PS Dyrlægen gave et smertestillende indsprøjtning og undersøgt endetarmen -
konstaterede bare meget luft! Selvfølgelig var anfaldet næsten overstået da
hun komme!! Typisk.
Og meget undskyld hvis denne mail kommer 2 gange!