ibm 300gl + cpu skift
Fra : H Vejbæk

Dato : 23-06-02 10:05

Jeg er den lykkelige ejer af en ibm 300gl, men bios understøtter kun op til
PII 333 MHz ( og hastigheden kan kun indstilles via bios, ingen jumper eller
lignene). Mit problem er at jeg har fået fat i en PII 350 MHz. Så nu er mit
spørgesmål : kan jeg montere en PII 350 i maskinen og køre med en hastighed
på 333MHz , eller brænder jeg noget af ????.

--
Med venlig hilsen / Regards
Henrik Vejbaek

Fra : Peter Pan

Dato : 23-06-02 13:18

"H Vejbæk" <vejbaek@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
hastighed
> på 333MHz , eller brænder jeg noget af ????.

Dit bundkort kan med 99% sikkerhed ikke køre mere end 66 MHz på bussen. En
Pentium2 350 MHz skal køre 3,5 * 100 = 350 MHz. De 3,5 er låst i selve
processoren, så hvis du sætter den i, vil den køre 3,5*66=233 MHz. Så det
vil nok blive langsommere end det du har idag.

Det hurtigste du sikkert kan smide i computeren er en Celeron 533 MHz, som
kører 8*66=533 MHz.
Multiplieren på de 8 skal du ikke bekymre dig om at du ikke kan indstille i
bios'en, da den er låst i selve processoren, og ikke kan ændres.

Mvh
Anders