openBSD 3.1
Fra : Jakob

Dato : 23-06-02 09:26

Hej NG

Jeg ville gerne prøve openBSD 3.1, og har set på deres hjemmeside, at den
skulle fylde 3 cd'er , men jeg kan ikke rigtig finde, hvor de filer ligger
som jeg skal downloade, jeg har været inde på
http://mirrors.sunsite.dk/openbsd/3.1/i386/ for finde de filer der skal
bruges, men det er jo alle små filer, er der en venlig sjæl der vil
fortæller mig hvad for nogle filer jeg skal bruge/downloade.

Takker mange gange for jeres hjælp.

MVH Jakob

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-06-02 09:32

Jakob <duckman_duck-NOSPAM@rocketmail.com> wrote:
> [...]
> filer der skal bruges, men det er jo alle små filer, er der en
> venlig sjæl der vil fortæller mig hvad for nogle filer jeg skal

Hej Jakob

Taget fra http://www.openbsd.org/faq/faq3.html#ISO

"3.1.2 - Does OpenBSD provide an ISO image available for download?

In a word, no. The OpenBSD project does not make the ISO images used
to master the official CDs available for download. The reason is
simply that we would like you to buy the CD sets, helping fund the
ongoing OpenBSD development. The official OpenBSD CD-ROM layout is
copyright Theo de Raadt. Theo does not permit people to redistribute
images of the official OpenBSD CDs. As an incentive for people to
buy the CD set, some extras are included in the package as well
(artwork, stickers etc).

Note that only the CD layout is copyrighted, OpenBSD itself is free.
Nothing precludes someone else to just grab OpenBSD and make their
own CD. If for some reason you want to download a CD image, try
searching the mailing list archives for possible sources. Of course,
any OpenBSD ISO images available on the Internet either violate Theo
de Raadt's copyright or are not official images. The source of an
unofficial image may or may not be trustworthy, it is up to you to
determine this for yourself. We suggest that people who want to
download OpenBSD for free use the FTP install option."

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-06-02 09:35

Jakob wrote:
> [...]
> skulle fylde 3 cd'er , men jeg kan ikke rigtig finde, hvor de filer ligger
> som jeg skal downloade, jeg har været inde på

Den er god nok, du kan nøjes med de "små" filer.

De 3 CD'er indeholder OS til andet hardware end i386, måske et
soundtrack, og diverse pakker der ikke er inkl. i standard installationen.

Endvidere er http://mirrors.sunsite.dk/openbsd/3.1/packages/i386/ måske
også interessant for dig.

Desuden ligger kildeteksten i http://mirrors.sunsite.dk/openbsd/3.1/,
kik efter src*

Fra : wzk

Dato : 23-06-02 12:15

Hej.

Du skal downloade 'floppy31.fs' (et floppy image)...
det smider du så på en diskette, hvorpå du booter fra denne.

Så bliver du smidt igennem installationen, som downloader de nødvendige ting
fra en angiven ftp.

(Bemærk... installationen, og specielt partitioneringen, virker lidt
fjendsk/teknisk.)

Jeg har engang set en gennemgang af install på nettet, så hvis du får
problemer kan du jo lede efter den.

wzk

Fra : Alex Holst

Dato : 23-06-02 12:22

wzk <wzk@e-mail.dk> wrote:
[OpenBSD install]
> Jeg har engang set en gennemgang af install på nettet, så hvis du får
> problemer kan du jo lede efter den.

Mener du den i OpenBSD's FAQ?

http://www.openbsd.org/faq/

Fra : wzk

Dato : 23-06-02 19:25

> Mener du den i OpenBSD's FAQ?

Nej, jeg har set en gennemgang af installationen med screenshots (tror det
var 2.8).

wzk

Fra : Mark Pallesen

Dato : 26-06-02 10:16

se ftp.hacktic.nl der ligger ISOérne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-06-02 18:06

In article <3D198665.7B956C9@cadesign.dk>,
Mark Pallesen <mp-news@cadesign.dk> wrote:

> se ftp.hacktic.nl der ligger ISOérne

Dette er ikke jeopardy. Så her kommer spørgsmål før svar.

Jeg downloadede bare bibliotekenet med cdrom31.fs base.tgz etc, brændte
en CD med det hele på, og cdrom31.fs som El Torito boot image. Ialt
120MB.

Det var rigeligt. Efterfølgende CVS'er man så src ned.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-06-02 19:03

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> writes:

> Dette er ikke jeopardy. Så her kommer spørgsmål før svar.

Og man sletter det man ikke svare på og man sætter Followup-To væk fra
gruppen når man er off-topic.

Andre ting?

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away