DialogBox fejler??
Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-06-02 02:51

Hej NG.

Jeg har lavet en dialogboks i resource-editoren i Visual C++ 6.0, som jeg
gerne vil have vist med
DialogBox ( .. ) (erklæret i winuser.h), som da for det meste også virker
fint nok.

Men når jeg sætter en "ListControl" på dialogboksen, fejler funktionen med
fejl 1400 (i følge GetLastError (void) ).

Men hvorfor fejler funktionen?
Hvordan får jeg den til at virke med en "ListControl"?
Er det egentlig muligt at lave sin egne kontroller? (a la delphi)
Hvis ja, hvor skal man kigge for at finde noget om emnet?

På forhold tak

Klaus.

Fra : Chris

Dato : 23-06-02 11:57

On Sun, 23 Jun 2002 03:51:18 +0200, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men når jeg sætter en "ListControl" på dialogboksen, fejler funktionen med
>fejl 1400 (i følge GetLastError (void) ).

"ListControl" er ikke særligt præcist.
Bruger du en ListBox eller en ListView?

Hvis det er en ListView, så er det en kontrol fra Common Controls og
så skal du kalde InitCommonControls, ellers bliver ListView vinduet
ikke registreret.

Hilsen
Chris

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 23-06-02 13:06

On Sun, 23 Jun 2002 10:57:17 GMT, dsl3353@vip.cybercity.dk (Chris)
wrote:

> [...]
Hvis du bruger den util som hedder "Error Lookup", som følger med
MSVC++ 6.0 fpr du at vide at fejl 1400 er "Ugyldig vindues-handle.".

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.?? Det kunne jo være at du
giver din "ListControl" det forkerte Windows handle når du
instantierer det?? Den skal jo have et handle til dens Parent windue,
og her er det vel din dialogbox.

/Thomas

Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-06-02 13:24

> MSVC++ 6.0 fpr du at vide at fejl 1400 er "Ugyldig vindues-handle.".

Hmmm... jeg sender NULL til den, da dialogboksen ikke har en parent.
Men det må man ikke når man giver den en ListControl?

(Listview/delphi er det samme som ListControl i Visual C++)

Fra : Chris

Dato : 23-06-02 23:06

On Sun, 23 Jun 2002 14:23:59 +0200, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

>Hmmm... jeg sender NULL til den, da dialogboksen ikke har en parent.
>Men det må man ikke når man giver den en ListControl?
>
>(Listview/delphi er det samme som ListControl i Visual C++)

Ok, så er det på det rene. Kontrollen hedder retteligt ListView eller
"SysListView32", selvom Microsoft kalder den noget andet i deres
menupunkt i dialogeditoren.

Det forudsætter stadig, at du har kaldt InitCommonControls, før du kan
bruge denne kontrol.

Hygge fra
Chris

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-06-02 00:47

> Det forudsætter stadig, at du har kaldt InitCommonControls, før du kan
> bruge denne kontrol.

Okay. Det prøvede jeg så med:

InitCommonControls ();

og #include "commctrls.h"

men det giver bare en.

listview_test.obj : error LNK2001: unresolved external symbol
__imp__InitCommonControls@0
Debug/listview_test.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals

Så hvad gør jeg mon galt?

Fra : Morten Hanssen

Dato : 24-06-02 03:08

Klaus Petersen (spektual@hotmail.com) wrote:
: [...]
: listview_test.obj : error LNK2001: unresolved external symbol
: __imp__InitCommonControls@0
: Debug/listview_test.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
:
: Så hvad gør jeg mon galt?

Du må legge til comctl32.lib i listen over libraries du skal linke med.

Morten.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-06-02 06:51

> Du må legge til comctl32.lib i listen over libraries du skal linke med.

Ja så virker det hele sq.

Fra : Chris

Dato : 24-06-02 09:24

On Mon, 24 Jun 2002 07:50:44 +0200, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

>Ja så virker det hele sq.

Pingeling

/Chris