[PRAL]: En pingvin mere... (take II)
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-06-02 02:31

For omkring et år siden skrev jeg et indlæg, hvor jeg gjorde opmærksom
på, at selveste Det Hvide Hus kørte på linux og tilføjede, at "højere
kunne man vist ikke nå". Der var så nogle smågnavne kommentarer om, at
det vist afhang helt af ens synsvinkel.

Men nu er den del af sagen såmænd også kommet i orden:

www.president.kremlin.ru

Hvem mangler vi så ? Kineserne ?

-Claus

<små bogstaver>
Lidt nærlæsing viser at websiden drives af 21 forskellige maskiner:
3 Linux, 16 FreeBSD og 3 Suns.
</små bogstaver>

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-02 09:32

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> kunne man vist ikke nå". Der var så nogle smågnavne kommentarer om, at
> det vist afhang helt af ens synsvinkel.

> Hvem mangler vi så ? Kineserne ?

Wal-Mart Stores og de andre firmaer på Fortunes Top 500, der har en
inkomst der får Danmarks BNP til at ligne småpenge.

Hmmm. Kast lige et blik på
<http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=walmart.com>

Det tror jeg ikke lige er en hyldevare.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks you heart.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-06-02 11:26

On Sun, 23 Jun 2002 10:31:54 +0200, Peter Makholm wrote:

> Hmmm. Kast lige et blik på
> <http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=walmart.com>
>
> Det tror jeg ikke lige er en hyldevare.

Fra netcrafts FAQ:

Why do you report impossible operating system/server combinations ?

Webservers that operate behind a caching system, load balancer, reverse
proxy server or a firewall may sometimes report the operating system of
the intermediate machine. Hence reports of 'Microsoft/IIS on Linux' may
indicate that either the web server is behind a Linux server that is
acting as a reverse proxy, or has configured the Akamai caching system
such that the first request to the site goes to one of Akamai's servers
[which run Linux], or as in the case of www.walmart.com has been
configured to send a misleading signature.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-06-02 17:39

Peter Makholm wrote:

> Wal-Mart Stores og de andre firmaer på Fortunes Top 500, der har en
> inkomst der får Danmarks BNP til at ligne småpenge.

Det var nu regeringer, jeg tænkte på.

> Hmmm. Kast lige et blik på
> <http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=walmart.com>

"Microsoft-IIS/5.0 (Windows NT) on Linux". LOL !

-Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 23-06-02 18:41

Den Sun, 23 Jun 2002 18:38:35 +0200 skrev Claus Rasmussen:

>Det var nu regeringer, jeg tænkte på.

Vidste du ikke at USA bliver ledet af en række store firmaer?
Præsidenten m.fl. sidder skam kun til pynt.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 24-06-02 01:47

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote in

> Hmmm. Kast lige et blik på
> <http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=walmart.com>
>
> Det tror jeg ikke lige er en hyldevare.

<http://uptime.netcraft.com/up/accuracy.html#os>

De bruger en proxy ?

Man forsøger at holde potentielle script-kiddies-angreb borte ved at
lade web-serveren posere som en linux box ?

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-02 07:19

Jacob Gaarde <dont@dev.null> writes:

> Man forsøger at holde potentielle script-kiddies-angreb borte ved at
> lade web-serveren posere som en linux box ?

En mere sandsynlig forklaring er at der står en proxy foran de
"rigtige" webservere, til at fordele belastningen ud på dem, samtidig
med at der kun behøves ét IP-nummer/navn eksternt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 26-06-02 09:09

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> En mere sandsynlig forklaring er at der står en proxy foran de

Som jeg skrev : "De bruger en proxy ?"

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : gaarde <at> mailserver <dot> dk