Nyt session_id()
Fra : Bo Dudek

Dato : 23-06-02 00:54

Hola

Jeg har brug for at tildele en bruger et nyt serssion_id.. hvordan gør
jeg det uden at brugeren skal lukke browseren ned osv??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 23-06-02 01:46

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters,
bo@FJERNbodudek.dk (Bo Dudek) just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg har brug for at tildele en bruger et nyt serssion_id.. hvordan gør
>jeg det uden at brugeren skal lukke browseren ned osv??

Lyder som forkert design i koden?

Hvad er formålet?

et kald til
session_destroy();
og derefter ny-registrering af variabler vil måske hjælpe?
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Bo Dudek

Dato : 23-06-02 10:53

[...]
>Lyder som forkert design i koden?
sikkert nok.. er ingen PHP haj

>Hvad er formålet?
vil jeg helst ikke ind på, da jeg bruger session_id() på en anderledes
måde..

>et kald til
>session_destroy();
>og derefter ny-registrering af variabler vil måske hjælpe?
session_destroy er fin, men hvordan sætter jeg et nyt session_id() i
samme browser vindue??

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-06-02 10:58

> [...]
> måde..

> session_destroy er fin, men hvordan sætter jeg et nyt session_id() i

session_start()? Det virker måske ikke hvis headers allerede er sendt.
Ellers kunne du sende brugeren videre til en anden side med METE refresh el.

Fra : -Martin-

Dato : 24-06-02 00:03

On Sun, 23 Jun 2002 09:53:17 GMT, bo@FJERNbodudek.dk (Bo Dudek) wrote:

> [...]
>måde..

>session_destroy er fin, men hvordan sætter jeg et nyt session_id() i

<?php
// kommer fra update.php?user=navn&pass=noget_md5_noget fx
session_start();
session_unregister("user");
session_unregister("pass");
session_destroy();
header("location:
setnytsession.php?user=$_GET[user]&pass=$_GET[pass]");
?>

<?php
// setnytsession.php
session_start();
$user = $_GET[user];
$pass = $_GET[pass];
session_register("user");
session_register("pass");
?>

Fra : Bo Dudek

Dato : 24-06-02 05:49

[...]
><?php
>// kommer fra update.php?user=navn&pass=noget_md5_noget fx
>session_start();
>session_unregister("user");
>session_unregister("pass");
>session_destroy();
>header("location:
>setnytsession.php?user=$_GET[user]&pass=$_GET[pass]");
> [...]
takker =) selvom jeg fik det hele designet om, så jeg slap for at
tildele nyt session_id()