Check af eksisterende fil
Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-06-02 21:29

Hejsa gruppe...

Jeg har en side hvor at hver bruger har mulighed for at uploade deres eget
billede...

Men hvis de så ikke lige uploader et billede vil jeg gerne have et andet
vist..

Er der en måde at tjekke på om en fil eksistere med PHP ??

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-06-02 21:44

On Sat, 22 Jun 2002 22:29:28 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er der en måde at tjekke på om en fil eksistere med PHP ??

file_exists():
http://www.php.net/manual/en/function.file-exists.php

--
- Peter Brodersen

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-06-02 22:30

> [...]
> vist..
>
> Er der en måde at tjekke på om en fil eksistere med PHP ??

Bruger du en database? I så fald kunne du lade databasen have styr på
billed-filerne.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-06-02 22:48

Jeg bruger en MySQL-database, men der er mange muligheder for at billedet
kan blive skiftet... Og der er flere billeder...

Så det ville være lettere hvis man bare kunne sikre sig at filen
eksisterede...

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-06-02 10:54

> [...]
> kan blive skiftet... Og der er flere billeder...
>
> Så det ville være lettere hvis man bare kunne sikre sig at filen

Hvordan holder databasen styr på billederne? Har du en "membertabel", hvor
der er en fremmednøgle til billedtabellen?

Kan du så ikke bare sige fx: SELECT billed_id FROM members WHERE
member_id='423';

Og hvis billed_id er lig 0 eller null eller lign, så bruger du et standard
"billede findes ikke" billede