Erfaringer med Codegen
Fra : Kasper Lund

Dato : 22-06-02 21:38

Noge der har erfaringer med følgende kabinet?

codegen server case atx 9001 - det må siges at være en meget rimelig pris,
men jeg vil godt lige høre om der er nogen der har en mening om valg af
dette kabinet.

Andre forslag modtages med glæde.

Serveren skal bare bruges til hjemmebrug med smoothwall, så den skal ikke
spækkes med alverdens hardware.

Mvh. Kasper

Fra : N/A

Dato : 22-06-02 22:07

Fra : Kasper Lund

Dato : 22-06-02 22:07

Hvor meget larmer det i forholg til en std. workstation pc?

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 22-06-02 23:16

Kasper Lund <hr_overgeneral@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d14dfff$0$53252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Noge der har erfaringer med følgende kabinet?
>
> codegen server case atx 9001 -

Jeg har sådan et.Rigtig god størrelse hvor der er plads til at komme til.
Jeg har modificeret det med en anden strømforsyning og kabinetblæsere da de
standardblæsere der følger med larmer en del men nu er det blevet så lydløst
at jeg næsten kan høre min Seagate Barrecuda.Andre serverkabinetter i samme
størrelse koster jo fra 3000 kr og opefter så det kan godt betale sig at
købe det og ofre lidt på modificering.

Mvh. Finn

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-06-02 09:10

> Noge der har erfaringer med følgende kabinet?

Ja, har selv et.

> codegen server case atx 9001 - det må siges at være en meget rimelig pris,
> men jeg vil godt lige høre om der er nogen der har en mening om valg af
> dette kabinet.

Til prisen får man meget for pengene. Brug evt. lidt penge til lyddæmpning,
ikke fordi det larmer mere end andre kabinetter, men du får et kabinet det
måle sig med andre der koster 4-5 gange så meget.

> Serveren skal bare bruges til hjemmebrug med smoothwall, så den skal ikke
> spækkes med alverdens hardware.

Hvis det ikke skal fyldes med alverdens hardware - hvorfor så købe et
"server" kabinet ?

Plusser:
Masser af plads (8*5.25")
Kompakt
Velegnet til AMD eller dual processor, da der sidder 2 80mm blæsere bag på

Minusser:
Der kan ikke være et fuld længde kort i
Reset-knappen stikker langt ud og er nem at ramme

Brian