encrypted fs?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-06-02 15:24

Hej...

Jeg sidder og leger med at faa noget encrypted filsystem op på min
mdk8.2 ...
Nogen der har nogle foreslag til hvad man skal kigge på?
Jeg har selv kigge på følgende:

CFS er kun til kerne 2.2 (så går jeg udfra at det er tcfs også...)
Jeg har fundet cryptFS (del af fistgen) og det lader til at det ikke
kræver kernel patches på 2.4..

Nogen der har nogle erfaringer at dele ud af?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 22-06-02 15:28

In article <20020622142342.GA23763@daimi.au.dk>, Daniel Nielsen wrote:
> [...]
> kræver kernel patches på 2.4..
>
> Nogen der har nogle erfaringer at dele ud af?

Lidt:
http://www.linuxin.dk/artikler/vis_artikel.php?id=62

Det er uden at patche noget som helst, på en Mandrake 8.2

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-06-02 15:45

On 22/06-02 16.27, Jesper Krogh wrote:

> Lidt:
> http://www.linuxin.dk/artikler/vis_artikel.php?id=62
>
> Det er uden at patche noget som helst, på en Mandrake 8.2

Ok... kryptering via loopback... smart...

ang. din artikel: Jo, aes256 er den stærkeste af dem du nævner.

/Daniel

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-06-02 15:49

On 22/06-02 14.44, Daniel Nielsen wrote:

> Ok... kryptering via loopback... smart...
>
> ang. din artikel: Jo, aes256 er den stærkeste af dem du nævner.

Hurtig followup fra mig selv:

Et hint til din artikel:

Hvis der er flere brugere paa systemet, saa brug losetup -S <seed> med
forskellig seed til hver bruger... Øger sikkerheden mod dictionary
angreb...

/Daniel