Tab dig med doping!
Fra : Astrup

Dato : 22-06-02 13:59

Har en ven som måske er ca 50 kg for stor!

Har han nu indset at af helbreds mæssige årsager bliver han nød til at tabe
sig!

Man for sådan en madglad person er det jo meget svært!

(Skal altså sige at jeg altid på en måde synes at doping er noget lort! (Men
er dog en af den der synes at man i "tour de france" og andre løb skulle
dope dem alle sammen så de havde det samme homoglobin o.s.v. for at gøre det
fair for alle!) Men det er en anden sag!)

Men jeg tænkte jo på min ven. Ved godt at der er mange bivirkninger ved ting
som anabolste steoider! Men hvis din muskel muskel masse bliver væsentligt
større og der sker en omdandelse fra fedt til muskler. Og din krop begynder
at forbrinde mere. Osv...

Kunne det så ikke være en måde at slanke sig på???

Og hvis man skulle slanke sig hved hjælp af doping hvad her så mindst
bivirkninger? (Hvad ville i anbefale?)

Ved da godt at i synes det er meget dumt at bruge doping og at hvis man skal
tabe sig skal man spise sundt og dyrke meget motion... Og det er ikke det
jeg bedre jer om at svare på men om at fortælle lidt om dobing, sund mad, og
massere af motion!

(Ved godt at doping er ulovligt og derfor vil inden reklamere med det som et
slankemiddel! )

Håber der er mogle der er kolge på dette område! :)

Venlig hilsen Aske

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-02 14:19

Astrup wrote:

> [...]
> at forbrinde mere. Osv...
>
> Kunne det så ikke være en måde at slanke sig på???

Som jeg har forstået det, så virker doping ved, at det øger kroppens
evne til for eksempel at kunne udholde mere, inden de sædvanlige
advarselssignaler begynder. Det er ikke sådan, at dopingmidler ligefrem
danner muskler eller forvandler fedt til muskler. Det kræves, at man
træner - hårdt. Det lyder som om din vens problem er, at han slet ikke
træner, så jeg tror ikke doping vil gøre nogen som helst forskel. Hvis
han vil omdanne fedt til muskler, kan han begynde at træne uden doping,
så skal det nok komme.
Der er to metoder til at tabe sig: forbrænd mere energi end du indtager,
eller indtag mindre energi end du forbrænder. Kort sagt, han skal spise
mindre, eller lave mere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : izeqb

Dato : 23-06-02 00:36

On Sat, 22 Jun 2002 14:59:11 +0200, "Astrup" <mr_bean007@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>slankemiddel! )
>
>Håber der er mogle der er kolge på dette område! :)

Der er kort fortalt to grupper af doping.

Den ene (bla. EPO) bruges til at fobedre iltoptagelsen, så man får en
bedre udholdenhed og kan præstere mere.
Det går i korte træk ud på at man forøger ens antal af røde blodceller
(det er dem der tramsporterer ilt rundt i kroppen)

Den anden slags (bla. Anabolske steroider) er for det meste hormoner
og bruges til øget muskelvækst.
Hvis man er overvægtig og er i dårlig kondition er det en rigtig
dårlig ide at bruge Anabolske steroider eller andet af samme slags.

Han kan risikere at få hjertestop pga. blodprop.
Det er pga. at blodet bliver tykkere og hjertet større.

Send ham hellere til lægen og hvis det er helt umuligt kan han vel få
noget "slanke-medicin" der!

// Hjalte

Fra : Nicolai

Dato : 23-06-02 00:49

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan risikere at få hjertestop pga. blodprop.
> Det er pga. at blodet bliver tykkere og hjertet større.

Nu skriver du, at hjertet bliver større. Men det afhænger jo helt af,
hvordan du bruger det. Det er ikke i alle tilfælde, at det bliver større.

> Send ham hellere til lægen og hvis det er helt umuligt kan han vel få
> noget "slanke-medicin" der!

Enig.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : izeqb

Dato : 23-06-02 22:27

On Sun, 23 Jun 2002 01:48:34 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote:

>"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

>Nu skriver du, at hjertet bliver større. Men det afhænger jo helt af,
>hvordan du bruger det. Det er ikke i alle tilfælde, at det bliver større.

Det jeg mener er, at når han begynder at træne på steroider, vokser de
fleste af hans muskler, og hvis han samtidig laver noget kondi
træning, kan han risikere at hans hjerte bliver større (det er jo en
muskel) meget hurtigt.

Ret mig hvis jeg tager fejl

// Hjalte

Fra : Nicolai

Dato : 24-06-02 01:32

> [...]
> fleste af hans muskler, og hvis han samtidig laver noget kondi
> træning, kan han risikere at hans hjerte bliver større (det er jo en

Enig. Og selvom jeg ikke er tilhænger af doping og lign., er jeg bare træt
af de mange "skræk" ting, som bliver sagt af alt og alle, ikke sagt at det
var det du gjorde. . Man skal ikke glemme, at meget doping, er udviklet
som medicin og bliver brugt til patienter=mennesker. Under kontrollerede
forhold, selvfølgelig. Men jeg kender folk, som har brugt en del af disse
ting, og deres hjerte, som er blevet ultralydsscannet, er ikke vokset. Og
heller ingen andre bivirkninger er noteret. Nu skal jeg ikke lovprise disse
ting, men tro mig, langt de fleste af disse bivirkninger og skrækhistorier
er mere overdrevne end sande og så tjener de jo ikke særlig meget til
formål.

Man skal derfor satse på en fornuftig oplysning, hvori man blandet andet
fortæller om værdien i, at det er én selv som har præsteret resultater og
ikke de syntetiske stoffer eller hormonerne.

Fra : Nicolai

Dato : 23-06-02 01:06

"Astrup" <mr_bean007@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis man skulle slanke sig hved hjælp af doping hvad her så mindst
> bivirkninger? (Hvad ville i anbefale?)

Novo Nordisk har lavet noget væksthormon, som skulle være stort set
bivirkningsfri og som virker positivt på kroppens forbrænding. Til forskel
fra anabolske steorider, skal dette præparat skydes ind i fedtvævet, og ikke
musklerne. Jeg mener at det hedder Novotropin og hvis man tjekker Novo
Nordisk produktinformation, kan man læse sig til at det har en
fedtforbrændende effekt. Faktisk mere end ved anabolske steorider og
bivirkningerne er langt færre. Hvis jeg husker rigtigt, fra hvad jeg hørte,
så kostede en flaske af dette præparat den nette sum af 800-900 kr og der
var i denne flaske til ca. 1 uges forbrug. Dette skal du så gøre i omkring 3
mdr. og vil derfor give en pris på min. ca. 9600 kr.

> [...]
> jeg bedre jer om at svare på men om at fortælle lidt om dobing, sund mad,

Hvad er der at fortælle. Sund mad er godt. Motion er godt. Doping er, udover
ulovligt, skidt. Motionen kan ethvert motionscenter hjælpe med og kosten kan
vægtvogterne hjælpe med.

> (Ved godt at doping er ulovligt og derfor vil inden reklamere med det som
et
> slankemiddel! )

Doping er jo ikke et slankemiddel, derfor reklameres der ikke med det.
Doping, i form som hormoner, er medicin til behandling af syge mennesker.

> Håber der er mogle der er kolge på dette område! :)
>
> Venlig hilsen Aske

Jeg kan kun sige en ting. Værdien af, at tabe sig på naturlig måde er enorm.
Men ved det er én selv der har gjort det og man kan være stolt af det.
Altså, psyken følger med. Samtidig, så lærer man sin krop bedre at kende og
hvordan man skal leve efter vægttabet, mht kost og motion. Det gælder om at
opbygge en sund livsstil og "hjælpemidler" kan hurtigt blive den "nemme"
løsning. Og så sparer man en masse penge, som man kan bruge på nyt tøj.

Fra : Brier

Dato : 27-07-02 00:24

> [...]
et
> slankemiddel! )
>
> Håber der er mogle der er kolge på dette område! :)

Doping er jo generelt set ikke lige den bedste løsning på noget som helst,
da medicin/stoffer som regel er vanedannende og har mange bivirkninger. Dog
kender jeg en som fik Dobesin af sin læge for overvægt, men det er et stærkt
middel, som skal bruges med omtanke. Man kan blive statsjunkie hurtigere end
man tror. Han kan henvende sig til lægen, og læse mere om det her.
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/dobesin.htm

Han kan også blive henvist til en dietist på sygehuset, for en
kostomlægning er absolut nødvendig for at han ikke tager det hele på igen
efter endt kur.

Held og lykke.